کد خبر: 1031825
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: همکاران ما در دستگاه قضایی توانسته‌اند در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف، تهدید کرونا را به یک فرصت خدمت‌رسانی به ویژه در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی تبدیل کنند.

غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در جلسه ویدئو کنفرانس دادستان‌ها، رؤسای بخش‌های قضایی استان و از مجتمع قضایی ولایت با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه برخورد با جرائم خاص و خشن، افزود: هیچ‌گونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی صورت نخواهد پذیرفت و مسئولان قضایی به ویژه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها مکلف بوده در چارچوب قانون با مرتکبین جرائم خاص و خشن قاطعانه برخورد کنند.

وی با تأکید بر اجرای دقیق طرح غربالگری زندانیان گفت: اقدامات خوبی در این زمینه توسط دادستان عمومی و انقلاب مشهد و سایر مسئولان قضایی به انجام رسیده و انشاء الله اقدامات مفید و مؤثر باید با جدیت دنبال شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین مواردی را که باید مورد توجه ویژه دادسراها در استان قرار گیرد مسئله دفاع از حقوق عامه دانست و گفت: دادستان‌ها باید به عنوان مدعی‌العموم توجه خاصی به منافع عمومی در تمام حوزه‌ها داشته باشند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در اثر فعالیت‌های صورت پذیرفته توسط خادمان مردم در دادسراهای عمومی و انقلاب استان گام‌های مؤثر در این زمینه برداشته شده است.

وی با تأکید بر اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی از ناحیه ستاد دادگستری استان توسط تمامی مسئولان قضایی گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های معوق موضوع بخشنامه اخیر ریاست معزز قوه قضائیه مورد تأکید ریاست و مسئولان حوزه‌های قضایی می‌بایست عملکرد مناسب و مطلوبی در این زمینه داشته باشند تا شاهد کاهش موجود پرونده‌های قضایی باشیم.

رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا گفت: همکاران گرانقدر ما در دستگاه قضایی توانسته‌اند در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف این تهدید را به یک فرصت خدمت‌رسانی به ویژه در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی تبدیل کنند چه آنکه در حال حاضر و با هدف توسعه ارائه خدمات قضایی بر بستر اینترنت شاهد برگزاری دادگاه‌های مجازی هستیم که نتیجه آن مطلوب و اثربخش بوده و انشاء الله استمرار خواهد یافت.

محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی در زمینه اجرای برنامه‌های طرح تحول قضایی گفت: در بخش‌های مختلف مورد تأکید این طرح مانند غربالگری زندانیان، دادرسی الکترونیک، دفاع از حقوق عامه، رسیدگی به پرونده‌های معوقه، مقابله با جرائم خاص و خشن، پیشگیری از وقوع جرائم، ترویج فرهنگ صلح و سازش، برخورد با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و صنعت شاهد اقدامات خوبی توسط دادسراهای عمومی و انقلاب در مشهد و شهرستان‌ها هستیم.

وی افزود: دادستان‌های محترم توجه ویژه‌ای در مورد شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کمیته نظارت بر کالاهای اساسی، کمیته مقابله با اراذل و اوباش، شورای پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند تا شاهد تحقق هرچه بیشتر مفاد ارزشمند طرح تحول قضایی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در سایه این تلاش‌ها ازجمله در زمینه مدیریت پرونده‌های قضایی؛ ورود پرونده‌هایی که قابلیت گذشت دارند به‌طور محسوسی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد کاهش یافته که یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انشاء الله در سایه تعامل و همراهی تمامی مسئولان قضایی بتوانیم در زمینه ارائه خدمات هرچه بهتر و مطلوب‌تر به مردم شریف و بزرگوار گام‌های مؤثری برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار