کد خبر: 1031820
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
استاندار لرستان:
استاندار لرستان، گفت: لرستان در حوزه بهبود فضای کسب و کار، در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، سید موسی خادمی در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جلسات بسیار مهم و تأثیرگذاری است که در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از بهبود فضای کسب و کار در استان ارائه شد که طبق آن خوشبختانه لرستان حائز رتبه سیزدهم در این رابطه شده و نسبت به گذشته ارتقا داشته است.

استاندار لرستان با اشاره به کسب رتبه پنجم لرستان در کشور از حیث جذب منابع بانکی در خود استان، عنوان داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۹۵ درصد از منابع بانک‌ها در خود استان جذب شده که این آمار بسیار امیدوار کننده است.

خادمی، افزود: تعهدات ارزی برخی از صادرکنندگان استانی از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که مشکلاتی به لحاظ قوانین و مقررات برای آنها وجود داشت و مقرر شد از طریق مکاتبه با بانک مرکزی این موضوع حل شود.

وی در خصوص پرداخت حق بیمه مربوط به فعالیت‌های پیمانکاران، عنوان کرد: در رابطه با این موضوع، دستگاه‌های اجرایی موظف شدند از هر صورت وضعیت موقت، سهم تأمین اجتماعی را ظرف یک ماه پرداخت کنند تا مشمول جریمه تأخیر و مشکلات مربوط به آن نشوند.

استاندار لرستان، بیان کرد: شرایط برای حضور سرمایه گذاران در حوزه کسب و کار به گونه‌ای فراهم شود که احیاناً برخوردهای سلیقه‌ای از طرف یک کارشناس در دستگاه اجرایی موجب ایجاد مشکل برای بخش خصوصی نشود و ضرورت دارد در این زمینه ضمن فرهنگ‌سازی در جامعه، سیستم‌های نظارتی نیز برای بهبود شرایط تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار