کد خبر: 1031785
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسیر چهار رودخانه پرآب حوزه دریاچه ارومیه در این استان لایروبی شده است.

مجتبی جلیل زاده  در گفت و گویی اظهار کرد: عملیات لایروبی در پنج سال گذشته بیش از ۸۰ کیلومتر در رودخانه آجی چای، ۱۷ کیلومتر در رودخانه قلعه چای و بقیه رودخانه ها با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی اهداف لایروبی رودخانه های حوزه دریاچه ارومیه را تسهیل جریان آب در مواقع سیلابی و هدایت آن به دریاچه ارومیه، ساماندهی برداشت های غیر مجاز آب از رودخانه ها و کاهش خطر سیلاب برای زمین های کشاورزی در حاشیه رودخانه ها اعلام کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۵ کیلومتر از  رودخانه مردق چای نیز لایروبی شده است، گفت: امسال نیز ۹ کیلومتر آن لایروبی می شود که پنج کیلومتر آن در حوزه شهرستان ملکان است.

وی افزود: برای لایروبی مردق چای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با اتمام آن گلوگاه هایی که سیلاب در آنجا می ایستد و مانع حرکت به دریاچه اورمیه شده و خسارات زیادی می زند برداشته می شود تا سیلاب ها به راحتی به دریاچه ارومیه بریزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر