کد خبر: 1031619
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارای چالش‌های بسیار عمیقی بوده و قابل‌ترمیم نیست.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، با چالش‌های بسیار عمیقی مواجه است.

وی افزود: هنوز به روایتی واحد در مجلس در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۰ نرسیده‌ایم و اینکه آیا کلیات را بپذیریم یا خیر یا به‌طور کلی، این لایحه اصلاح شود یا چند دوازدهم آن را بپذیریم، موضوعی است که در کمیسیون تلفیق بودجه که به‌احتمال بسیار زیاد هفته آینده تشکیل می‌شود، تصمیم‌گیری و جمع‌بندی نهایی انجام می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عقیده بنده لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل‌ترمیم نیست و باید چند دوازدهم این لایحه تصویب شود تا بتوانیم اصلاحات بنیادی انجام شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی عنوان کرد: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش منابع بسیار غیرواقعی است و اگر در مقابل آن هزینه بگذاریم، حتماً در سال آینده دستگاه‌های اجرایی هم در بخش هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر، در پرداخت حقوق و دستمزد و هم در بخش پروژه‌های عمرانی دچار مشکل می‌شوند.

او اضافه کرد: باید بودجه سه دوازدهم را تصویب کنیم و عملکرد امسال در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یابد تا زمینه اصلاح بنیادی بودجه فراهم و انضباط‌بخشی شود و بر اساس آن شاهد رشد منطقی در بودجه در سال ۱۴۰۱ به بعد باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامیدر مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: تاکنون شرایط ابتدایی برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری نداشته‌ایم؛ این در حالی است که در انتخابات مجلس و حتی شورا‌های اسلامی این شرایط وجود دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات در مورد کاندیدا‌ها باید اعمال شود تا افراد با برخورداری از شرایط حداقلی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و سپس صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان اعلام شود.

به گزارش فارس، در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سمنان، موضوعاتی نظیر آب و وجود برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در سمنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از دیگر برنامه‌های این سفر، سرکشی از مراکز درمانی ویژه کرونا و بررسی نیاز‌های آن‌ها به لحاظ توسعه و تجهیز امکانات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار