کد خبر: 1031548
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
درخواست کمک دبیر جشنواره فجر از صدا و سیما
دبیر جشنواره فیلم فجر از همکاری معاونت سیما برای پوشش اخبار و رخداد‌های این جشنواره خبر داد تا نبود مردم در این جشنواره کمرنگ شود.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر با توجه به شرایطی که کرونا رقم زده و وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور، به یک مسئله پیچیده تبدیل شده است. محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، در گفتگو با «نمای نقره‌ای» رادیو نمایش، درباره پر کردن نبود مردم در این دوره از جشنواره، گفت: من نامه‌ای را خطاب به دکتر شاه‌آبادی زدم و اعلام آمادگی کردم که ستاد جشنواره فیلم فجر آمادگی برای تولید برنامه‌های متناسب تلویزیونی دارد که مجموعه آثار حاضر در جشنواره فجر را به مخاطبان معرفی و در مورد آن گفتگو کند و دقایقی از فیلم و پشت صحنه‌هایی از فیلم و گفتگو با دست‌اندرکاران فیلم و بازیگران فیلم در این برنامه‌های شبانه تدارک دیده شود و دکتر شاه‌آبادی هم پیغام فرستادند و اعلام آمادگی کردند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: با دوستانمان در پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو صحبت کردم و آن‌ها هم اعلام آمادگی کردند و آقای یزدانی مدیرعامل نماوا به من گفتند ظرف دو الی سه روز آینده طرحشان را آماده می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ما ناگزیر هستیم خلأ مخاطب‌مان را با برنامه‌سازی‌های تلویزیونی درباره آثار، در تلویزیون و پلتفرم‌ها پر کنیم.

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره میزان فیلم‌های آماده حضور در فجر گفت: می‌دانید که بسیاری از تولیدات سینمای ایران در ایام کرونا یا با تأخیر مواجه یا متوقف و بعضی‌هایش به بعد از کرونا موکول شده است، ما یک کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی در تولیداتمان داشته‌ایم، اما فکر کردیم حالا که نمی‌توانیم جدول نمایش را به این شکل ببندیم، خوب است امتیازی به فیلم‌ها دهیم و آن حضور همه فیلم‌ها در کورس داوری باشد.

وی ادامه داد: قبلاً هیئت انتخاب ۸۵ فیلم را می‌دید و بین آن‌ها ۲۲ فیلم و ۱۰ فیلم هم برای فیلم‌های اول انتخاب می‌کرد. الان پیش‌بینی ما بین ۴۰ تا ۵۰ فیلم است که دستمان برسد و تقریباً نیمی از این‌ها تا الان ثبت‌نام کرده‌اند و احتمالاً به همین تعداد ۴۰ الی ۵۰ و شاید مقداری بیشتر برسیم ولی پیش‌بینی من با اطلاعی که از پروانه‌های ساخت دارم و گزارشی که از فیلم‌ها گرفته‌ام، بین ۴۰ تا ۵۰ فیلم است، این را هم می‌شد دو مرحله‌ای کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار