کد خبر: 1031521
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب:
مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در مطلبی که تیتر اصلی این روزنامه شده، دفاع بی‌سابقه‌ای را از قوه قضائیه و نیرو‌های مسلح انجام داده است. منصور مظفری این مطلب را در واکنش به سخنان روز دوشنبه حسن روحانی در نشست خبری‌اش با خبرنگاران نوشته است، آنجایی که روحانی در موضعی تکراری که در سال‌های گذشته هم بیان کرده بود، گفت که «چرا فقط به دولت حمله می‌کنیم؛ کسی جرئت می‌کند در این کشور به غیراز دولت به کس دیگری توهین کند؟ مثلاً به قوه قضائیه و نیروی مسلح توهین کند؟ اگر جرئت می‌کند، بفرمایید فردا این کار را می‌کند پس فردا ببینید چه می‌شود. بعد از ۲۴ ساعت ببینید چند نفر احضار می‌شوند.» حالا آفتاب یزد در مطلبی تفصیلی ضمن انتقاد از سخنان روحانی با تیتر «آقای روحانی! منصف باشید» نوشته: «اصلاً گیریم حرف شما درست، ما می‌خواهیم از قوه قضائیه انتقاد کنیم؛ از کجای قوه قضائیه انتقاد کنیم؛ از برخورد با دانه درشت‌های فساد اقتصادی؟ از بیرون کشاندن پرونده‌های ۲۰-۱۰ ساله؟ از سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها؟ از زندان‌زدایی؟ از باز پسگیری اموال عمومی و بیت‌المال؟ از رفع موانع پیش پای تولید و صنایع؟ از امیدبخشی به جامعه؟ از محاکمه طبری‌ها و نعمت‌زاده‌ها؟ از باز پس دادن هزاران میلیارد تومان پول ملت به خزانه دولت؟ از ایجاد تحول در قوه قضائیه؟ از برخورد با قضات و وکلای فاسد؟ از جوانگرایی؟ از هفت تپه و دشت مغان؟ از مبارزه جدی با زمین‌خواری و کوه‌خواری و جنگل خواری و رودخانه خواری؟ از شفافیت واقعی؟ از اطلاع‌رسانی به موقع؟ از ارتباط مستقیم با مردم ستمدیده؟ دقیقاً از کدام یک شروع کنیم؟»

و بعد با همین ادبیات، در مورد انتقاد از نیرو‌های مسلح نوشته که «بیایید از نیرو‌های مسلح نیز انتقاد کنیم، از کجا شروع کنیم؛ مرزها، امنیت شهرها، حضور در عرصه تولید و سازندگی، تلاش برای زمینگیر کردن دشمنان؟ در کنار مردم ایستادن؟ در سیل و زلزله در خاکریز نخست بودن؟ از جاده و خطوط ریلی ساختن؟ از حضور در صنعت نفت؟ از کمک به دولت در بزنگاه‌های سخت؟»

نکته جالب، دفاع این رسانه اصلاح‌طلب از آزادی نقد در دوران ریاست رئیسی بر دستگاه قضایی است، وقتی می‌نویسد: «هیچ‌گاه به اندازه این روزها، آسان و راحت از قوای مسلح و قوه قضائیه نقد نکرده بودیم که حالا به آسانی تیغ نقد از نیام بیرون کشیده‌ایم! در فقره کانون وکلا، در فقره برخورد با قضات فاسد، در فقره برخی پرونده‌ها، در فقره شفاف‌سازی این قوه قضائیه بود که زیر فشار بود این قوه قضائیه بود که در نقدپذیری پیشقدم بود در این میانه، اما این دولت بود که تا «بالای چشمش ابرو گفتیم» قهر و عتاب و حذف و تعدیل و... در همین نشست «وی. آی. پی» بودن‌ها و نبودن یک دلیل بیشتر نداشت: «دوری و نزدیکی از دایره نقد دولت!»

حکایت آفتاب یزد، حکایت دوستانی است که با هم به اختلاف می‌خورند و در مشاجرات، بدی‌های همدیگر را عیان می‌کنند. از میان اصلاح‌طلبان رسانه‌هایی که گاه منتقد روحانی بوده‌اند، به نشست خبری دعوت نشده‌اند و اختلافات زیاد شده است. آن قدری که آفتاب یزد حتی به تحسین رئیس جمهور سابق محمود احمدی‌نژاد در برابر روحانی روی می‌آورد، رئیس جمهوری که اصلاح‌طلبان همواره او را به تندی می‌نواختند: «احمدی‌نژاد نیز شبیه حسن روحانی دست به فرافکنی می‌زد، اما از روحانی منصف‌تر بود که اگر حمله و نقد می‌کرد حتما «گزک» دستش داده بودند، اما رئیس دولت فعلی حمله کرد، چون برای بسیاری از سوالات مطروحه پاسخی نداشت!»

گفتنی است که اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ که سید ابراهیم رئیسی هم کاندیدا بود، همراه با روحانی، دست به تخریب شخصیت و دروغ گسترده علیه او زدند و او را به گونه‌ای دیگر به مردم معرفی کردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
این هم روی ۸ سال بی انصافی دولت
مالیات نداره که
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار