کد خبر: 1031401
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
معاون پرستاری وزارت بهداشت در آستانه روز پرستار، در تشریح مطالبات جامعه پرستاری و در پاسخ به آخرین اقدامات انجام شده جهت پرداخت معوقات پرستاران گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات مناسبی برای کادر درمان و به ویژه پرستاران صورت گرفته است و حق همه افراد نظام سلامت مورد توجه قرار گرفت.»
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر مریم حضرتی در این‌باره گفت: «در این راستا افزایش ۵۰ درصدی حقوق شکل گرفت که شامل حال پرستاران هم شد. از طرفی به همت معاونت توسعه وزارت بهداشت و با تلاش فراوان مجوز پرداخت فوق‌العاده ویژه گرفته شد که خبر خوبی برای پرستاران است.»

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: «اقدام خوب دیگر همسان‌سازی حقوق پرستاران شرکتی بود و پس از جلسات متعدد با معاونت توسعه، دستورالعملی برای ساماندهی وضعیت پرستاران شرکتی تهیه شد که بسیار مفید بود.»

حضرتی با اشاره به مطالبات و معوقات پرستاران بیان کرد: «در سال گذشته میانگین معوقات و کارانه‌ها را حدود ۱۸ ماه در برخی دانشگاه‌ها عقب بودیم، اکنون به حدود شش ماه رسیده‌است و حتی در بسیاری از دانشگاه‌ها پرداخت معوقات به روز شده‌است. درخواست ما نیز از دانشگاه‌ها این است که برای امسال هم حداکثر حدود چهار ماه معوقه داشته‌باشند. همچنین قرار است مبلغی تحت عنوان حق کرونا یا پاداش به این عزیزان پرداخت شود. دستور پرداخت فوق‌العاده ویژه هم از سوی معاونت محترم توسعه وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ابلاغ شده‌است که امیدواریم زودتر اجرایی شود.»

وی در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر کاهش مبلغ کارانه پرستاران به دلیل کاهش درآمد بیمارستان‌ها تصریح کرد: «یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی که اسفند سال ۱۳۹۸ انجام شد، جدا شدن اضافه‌کار از کارانه بود. با این اقدام قرار شد منبع جدایی برای کارانه در نظر گرفته‌شود. اکنون از آنجایی که تعداد زیادی از پرستاران به علت کمبود نیرو، اضافه کاری انجام می‌دهند و این در حالی است که پس از کرونا درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کاهش یافته‌است، به همین دلیل مبلغ کارانه پرستاران کاهش یافته‌است؛ البته امیدواریم این فوق‌العاده ویژه بتواند جبران‌کننده کاهش مبلغ کارانه باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار