کد خبر: 1031277
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
بحث‌ها درباره خروج امریکا از عراق فروکش نکرده، در پارلمان عراق یک پرونده جدید به جریان افتاده؛ پرونده استفاده امریکا از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده علیه ملت عراق. یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفته که عراق تصمیم دارد به خاطر نقض حاکمیت کشورش و استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده علیه ملت عراق در مجامع بین‌المللی شکایت کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، «هاتف الرکابی» مشاور کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق دیروز در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفته که عراق شکایتی قضایی را در دادگاه‌های سوئد و آلمان علیه امریکا به خاطر جنایت‌های بزرگش در عراق از جمله استفاده از اورانیوم ضعیف شده، مطرح خواهد کرد. الرکابی از صد‌ها مورد ابتلا به سرطان در تنها یک ماه در عراق صحبت کرده که به گفته او «گواه روشنی از میزان خسارت‌ها و آسیب‌هایی است که نیرو‌های اشغالگر امریکایی به ملت عراق وارد کرده‌اند»، ولی چیزی درباره اینکه این رخداد چه زمانی اتفاق افتاد، بیان نکرده است.

چندی قبل هم منابع پزشکی عراق از مرگ و میر کودکان عراقی به دلیل به‌کارگیری سلاح‌های ممنوعه در طول جنگ امریکا علیه کشورشان خبر دادند. «احمد مخلف حماد» مدیر اطلاع رسانی بیمارستان شهر «فلوجه» مرکز استان الانبار در غرب عراق گفته که با وجود گذشت ۱۶ سال از جنگ، هرساله بیش از یک‌هزار کودک عراقی در شهر فلوجه - به خاطر استفاده امریکا از سلاح‌های ممنوعه در سطح جهان در این جنگ - ناقص و با معلولیت به دنیا می‌آیند. به گفته این مدیر بیمارستانی عراق، «فسفر سفید» و دیگر سلاح‌های کشنده‌ای که ارتش امریکا در جنگ علیه عراق به کار برد، همچنان آثار و پیامد‌های مخرب خود را بر مردم ما برجای می‌گذارند. مؤسسه‌ای موسوم به «شبکه اطلاعات فراگیر منطقه‌ای» مستقر در نایروبی مرکز کنیا، مدتی قبل اسناد جدیدی از تخلفات امریکا از قوانین بین‌المللی به دست آورد که قبلاً منتشر نشده بود و نشان می‌داد ارتش امریکا در جنگ با استفاده از جنگنده‌های نوع «A-۱۰»‌دست‌کم ۱۱۶ بار اهداف آسان نظامی، مانند مقرها، خودرو‌ها و کامیون‌ها را با تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده، هدف قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار