کد خبر: 1031268
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
قرعه‌کشی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بعدازظهر دیروز برگزار شد و ۱۶ تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. در مهم‌ترین بازی این مرحله بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به مصاف هم می‌روند. نکته جالب توجه این بازی بازگشت نیمار به نیوکمپ خواهد بود، اتفاقی که از زمان جدایی او از بارسا تاکنون رخ نداده است. پورتو پرتغال هم که مهدی طارمی، گلزن کشورمان را در اختیار دارد با یونتوس و رونالدو روبه‌رو می‌شود.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در این قرعه‌کشی هشت تیم بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، دورتموند، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن که در گروه‌های خود صدرنشین شده بودند در سید یک قرارگرفتند. مزیت این تیم‌ها این است که بازی خود در این مرحله را با یکی از هشت تیمی برگزار می‌کنند که در گروه‌های خود دوم شده‌اند. از این گذشته بازی برگشت تیم‌های سید یک در خانه خودشان برگزار می‌شود. اتلتیکومادرید، مونشن‌گلادباخ، پورتو، آتالانتا، سویا، لاتزیو، بارسلونا و لایپزیش هم هشت تیم سید دو بودند که در گروه‌های خود دوم شدند. از نکات جالب توجه قرعه‌کشی دیروز این بود که تیم‌های یک کشور در این مرحله با هم بازی نکنند. همچنین تیم‌های اول و دوم گروه‌های هشت‌گانه مرحله مقدماتی هم به مصاف هم نروند. بر اساس این قرعه‌کشی مونشن‌گلادباخ آلمان با منچسترسیتی روبه‌رو می‌شود. اتلتیکومادرید اسپانیا به مصاف چلسی می‌رود. لایپزیش تیم شگفتی‌ساز فصل قبل باید مقابل لیورپول به میدان برود. یاران مهدی طارمی در پورتو پرتغال، یونتوس و رونالدو را پیش‌رو خواهند داشت. بارسای بحران‌زده با پاری‌سن‌ژرمن دیدار می‌کند. سویا و دورتموند مقابل هم قرار می‌گیرند. لاتزیو برابر بایرن‌مونیخ مدافع عنوان قهرمانی می‌ایستد و در نهایت هم آتالانتا و رئال‌مادرید به مصاف هم می‌روند. بازی‌های رفت مرحله یک‌هشتم روز‌های ۲۸ و ۲۹ بهمن و پنجم و ششم اسفند و بازی‌های برگشت نیز ۱۹، ۲۰، ۲۶ و ۲۷ اسفند‌ماه برگزار خواهد شد.  

فرصت انتقام برای پاریسی‌ها

اما بازی بارسا و پاری‌سن‌ژرمن حالا تبدیل به بازی سنتی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شده است. این چهارمین باری است که دو تیم در این مرحله به مصاف هم می‌روند و جالب اینکه در هر سه بار قبل این بارسلون بوده که موفق به حذف پاریسی‌ها شده است. اما امسال اوضاع تفاوت می‌کند، بارسا حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته با رونالد کومان به اوج بازگردد و این شاید بهترین فرصت برای پاری‌سن‌ژرمن باشد که انتقام شکست‌های خود را بگیرد. در فصل ۲۰۱۳-۱۴ بارسلونا در مجموع دو بازی رفت و برگشت توانست با برتری ۵ بر ۴ راهی دور یک‌چهارم نهایی شود. بارسا در پاریس ۳ بر ۲ باخت، ولی در نیوکمپ ۳ بر یک برنده شد و به دور بعد راه یافت. فصل ۲۰۱۴-۱۵ نیز دو تیم به مصاف هم رفتند و این‌بار نیز بارسلونا صعود کرد. بارسا هر دو بازی را پیروز شد؛ در پاریس ۳ بر یک و در نیوکمپ ۲ بر صفر. اما در فصل ۲۰۱۶-۱۷ اوضاع متفاوت بود، پی‌اس‌جی بازی رفت را ۴ بر صفر برد، اما در دیدار برگشت و با درخشش نیمار این بارسا بود که ۶ بر یک پیروز و راهی مرحله بعد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار