کد خبر: 1031189
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: این استان از محل اعتبارات ملی و استانی ویژه که اثرات قوی‌تری بر استان داشته و محرک توسعه می‌باشند، با داشتن سهم ۵.۲۵ و ۶.۱۱ درصدی از اعتبارات استان‌های کشور با احراز رتبه چهار از جایگاه مناسبی برخوردار است.

داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: این اعتبار برای طرح‌های مهم استان از جمله سدسازی، آبرسانی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تاسیسات فاضلاب، قطار شهری، احداث آزادراه‌ها و خطوط ریلی و کنارگذر و ساخت بیمارستان هزینه می شود.

وی اظهار کرد: مجموع اعتبارات استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ هزار و ۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده و رتبه استان در اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای به ترتیب هفتم و هشتم کشور است.

بهبودی افزود: منابع و ردیف‌های مختلفی در لوایح بودجه سالانه وجود دارد که هرکدام از آنها براساس قانون یا سیاست کلان کشور، بر مبنای شاخص‌ها و ضوابط خاص ایجاد شده و ماهیت هر یک، به دلیل ملاحظات خاص هر استان متفاوت است و محاسبه سرانه‌های جمعیتی در همه موضوعات، منجر به نتیجه‌گیری و تحلیل منطقی نخواهد شد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در قوانین بودجه سنواتی اعتباراتی (تحت عنوان سه درصد نفت و یا قانون استفاده متوازن) به منظور رفع محرومیت‌ها، ایجاد توازن و ارتقای سطح برخورداری شهرستان‌ها نسبت به سطح میانگین کشور پیش‌بینی شده است.

بهبودی ادامه داد: بدیهی است به استان‌هایی از جمله آذربایجان شرقی با سطوح برخورداری بالاتر نسبت به استانهای محروم در شاخص‌هایی مثل (حوزه آموزش، بهداشت، راه های فرعی و روستایی، آب شرب شهری و روستایی و مراکز فرهنگی و هنری) سهم به نسبت کمتری اختصاص یافته و استان‌هایی با ضریب محرومیت بالاتر، از این ردیف‌ها و منابع برخوردارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان آذربایجان شرقی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به صورت پیوسته برای ارتقای اعتبارات و شاخص‌های استان در تلاش می باشند؛ متذکر شد: وظیفه ذاتی رسانه‌ها این است که به شیوه های مختلف اطلاع رسانی کنند و به تنویر افکار عمومی بپردازند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وظیفه دارد از موضع کارشناسی و اصولی، افکار عمومی را در مسیر درست هدایت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر