کد خبر: 1031188
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ هزار و ۸۶۷ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد کاهش داشته است.

علیرضا یزدی نژاد، رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۷ هزار و ۸۶۷ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰۰ درصد کاهش داشته است،گفت: این کشفیات شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین بوده که ارزش ریالی این میزان سوخت کشف شده افزون بر هفت میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: جابه‌جایی جایگاه توزیع سوخت از منطقه ۱۷ شهریور به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان و عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل افغانستان با قیمت و نرخ تعادلی به میزان هر لیتر ۹۰ هزار ریال از مهمترین علل کاهش قاچاق سوخت به این کشور بوده است.

رئیس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد ،تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به عرضه سوخت به ناوگان حمل نقل ۲ کشور ایران و افغانستان با نرخ تعادلی و مصوب هیچ گونه محدودیتی نداریم.

وی اضافه کرد: سوخت قاچاق در سه حوزه هنگ مرزی، نیروی انتظامی و گمرک دوغارون تایباد کشف شده و ۸۲ درصد این کشفیات در حوزه مرزبانی و نیروی انتظامی و ۱۲ درصد دیگر در حوزه گمرک دوغارون بوده است.
رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت:بزرگترین پرونده قاچاق سوخت در سال جاری به میزان ۹۳۰ هزار لیتر بود که در قالب ۳۱ کامیون سوخت کش از استان قم به مقصد افغانستان بارگیری شده بود و متهمین آن با تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شدند.

یزدی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۳۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل در سه جایگاه بازارچه مرزی دوغارون، ۱۷ شهریور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توزیع می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار