کد خبر: 1031042
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کارشناس آموزش از راه دور آموزش‌وپرورش اصفهان :
حمیدرضا عمران‌پور گفت: در حال حاضر توانستیم آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان اصفهان را که سه هزار نفر است از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنیم و برای کاهش آن طرح "آبا" برای نیم سال دوم تحصیلی کامل اجرایی می‌شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، کارشناس مسئول مدارس آموزش الکترونیکی از راه دور آموزش و پرورش اصفهان،در گفت وگو یی، در خصوص اجرای طرح " آبا" برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: این طرح یکی از بسته‌های تحولی در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به منظور افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است که با استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور و با مشارکت و حمایت خیران اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان به تاریخ ۰۴/‌۰۶/‌۹۹ مصوب شد که در این زمینه پیگیری‌ها بشود و ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌ها داده شد و به تبع آن ابلاغیه این طرح به مناطق و نواحی سطح استان برای پیگیری ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که امسال به وجود آمد به طور کامل موفق به جذب حمایت خیران نشدیم و اجرای این طرح نیمه کاره باقی مانده است و به صورت ناقص در برخی مناطق مانند شهرستان مبارکه و ناحیه سه شهر بهارستان  در حال انجام است. در حال حاضر توانستیم آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان اصفهان را که سه هزار نفر است از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنیم و اجرای کامل این طرح برای نیم سال اول تحصیلی امکانپذیر نبوده است.

کارشناس مسئول مدارس آموزش الکترونیکی از راه دور آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: هنوز خیری حاضر نشده است که در این زمینه با آموزش و پرورش مساعدت لازم را داشته باشد تا بتوانیم کلاسی با شرایط طرح " آبا" برای آموزش بازماندگان از تحصیل تجهیز کنیم و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است بتوانیم این طرح را از بهمن ماه برای ترم دوم سال تحصیلی به طور کامل اجرا کنیم.

عمران‌پور درباره شرایط لازم مدارس آموزش از راه دور برای اجرای طرح آبا، تصریح کرد: در مناطق کم توسعه یافته حاشیه شهر یک مدرسه راه دور مجری انجام این طرح است و با پیش‌بینی یک کلاس در منطقه روستایی و تجهیز آن با تبلت و یک تلویزیون هوشمند یا یک لپ تاپ در حد یک کلاس معمولی با میز و نیمکت اجرا می شود.

وی ادامه داد: سپس یک نفر به عنوان مشاور یا تسهیلگر به وسیله مدرسه راه دور با شرایط قانون اداره کار استخدام می‌شود و این مشاور دانش‌آموزان بازمانده و ترک تحصیل آن روستا را جذب کرده و برنامه درسی را به آنها ارائه داده و پیگیر روند تحصیل آنها می‌شود. معلم هر هفته یک روز در کلاسی که پیش‌بینی شده این دانش‌آموزان را جمع کرده و در صورتی که اشکالی داشته باشند به صورت آنلاین از طریق مدرسه راه دور، کلاس رفع اشکال را برای آنها برگزار می‌کند.

کارشناس مسئول مدارس آموزش الکترونیکی از راه دور آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: برای دانش‌آموزانی که دسترسی به کلاس درس ندارند برای تولید محتوا و درسنامه به دو روش می‌توان این طرح را اجرا کرد، یک روش گروهی با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و روش دیگر انفرادی است که مشاور محتواهای آموزشی را از طریق نرم افزارهای مدیریت آموزش از راه دور به صورت الکترونیکی در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد، سپس دانش‌آموز مطابق برنامه مطالعه را انجام می‌دهد و برای ارزشیابی پایانی و مستمر حضور پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدارسی که مجری طرح " آبا" باشند به صورت رایگان به این نرم افزار دسترسی دارند، گفت: دیگر مدارس استان هم پیگیر طرح آموزش الکترونیکی برای انجام این طرح هستند، سیستم مدارس راه دور بیشتر به صورت نیمه حضوری است و باید همیشه محتوای آموزشی در اختیار دانش‌آموز قرار داده شود و مدارس نیز سال‌های قبل در این زمینه تلاش زیادی داشتند و پیوسته محتوای آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دادند.

عمران‌پور با اشاره به اینکه این طرح با حمایت شوراهای آموزش و پرورش و مشارکت خیران استان برای دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل اجرا می‌شود، اظهار کرد: در استان اصفهان از ۴۱ منطقه و ناحیه، در ۳۶ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش مدارس از راه دور وجود دارد و هنوز در پنج ناحیه مدرسه راه دور وجود ندارد. در حال حاضر معلمان برای آموزش در مدارس از راه دور به شبکه شاد دسترسی ندارند و از طریق سامانه الکترونیکی شادپلاس فعالیت الکترونیکی انجام می‌دهند و پیگیر این موضوع هستند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر