کد خبر: 1031000
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
چراغعلی گفت: با هرگونه تخلف ساختمانی برخورد تندتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به گود‌های رها شده در سطح شهر و استان تهران اظهار کرد: طبق مقررات و قوانین شهرداری ها، شهرداران مکلف هستند که نظارت لازم را داشته باشند و اگر خطراتی متوجه مردم و املاک مجاور است باید تذکر‌های لازم صورت گیرد و اگر مالک اقدامی انجام نداد بر اساس قانون شهرداری‌ها باید راسا در این باره اقدام لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران درباره قانون ماده ۱۰۰ گفت: این قانون جامع و کامل است، ولی اینکه گاهی دقیقا به درستی به آن عمل نمی‌شود و یا به آن سلیقه‌ای عمل می‌شود و به عنوان قلک به آن نگاه می‌کنند با این رویکرد مخالفیم و به همین دلیل در حال تجدید نظر درباره این رویه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان همچنان ادامه دارد گفت: ما طبق روال و تکلیف قانونی که داریم و دستورات شخص استاندار و تاکید‌هایی که وزیر کشور دارد، مطابق قانون مکلف به برخورد قانونی و مقابله و اقدام قانونی هستیم. در حال حاضر بنده روش‌های مختلفی را آغاز کرده ام که اولین آن افزایش تعداد جلسات ماده ۹۹ است که تکلیف قانونی برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجازی که به صورت غیر قانونی در حریم شهر‌ها انجام می‌شود را داده ایم.

چراغعلی افزود: کمیسیون‌های ماده ۹۹ در تمامی شهرستان‌های استان تهران با دستور مقام عالی استان فعال خواهند شد و در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ نیز تجدیدنظر‌هایی باید انجام شود تا با جدیت بیشتری با تخلفات ساختمانی برخورد شود و بنده نیز به طور منظم و هفتگی در شهر‌ها و روستا‌های استان حضور مستمر دارم.

وی تصریح کرد: در شهر‌ها و روستا‌ها نیز کلیه روند صدور پروانه و نظارت مهندسان ناظر را با نرم افزاری که با هماهنگی بنیاد مسکن است، رصد جدی خواهیم کرد و با هرگونه تخلف برخورد تندتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد. کلیه مهندسان ناظر نیز مکلف به اطلاع رسانی و اقدام قانونی در خصوص ساخت و ساز‌های مغایر با پروانه‌های ساختمانی هستند و این‌ها ابزار‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها برخورد با این ساخت و ساز‌ها را انجام می‌دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار