کد خبر: 1030971
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
شاید شهروندان عزیز کم و بیش با مشکل مواجهه با اخبار و اطلاعات گوناگون در خصوص بیماری کرونا و خصوصاً اخباری که مختص حوزه انتظامی و امنیتی در دوران کرونا می‌شود، برخورد کرده باشند. این اخبار و اطلاعات بعضاً حاوی مطالب نادرست هستند و باعث رواج شایعات گوناگون در بستر جامعه و به دنبال آن ناامنی روانی و حتی فیزیکی برای افراد گوناگون می‌گردند. در این راستا پلیس وظیفه خود می‌داند به عنوان تأمین‌کننده نظم و امنیت کشور در تمامی حوزه‌ها، با مواردی که باعث بر هم زدن امنیت روانی و حتی جانی مردم عزیزمان و بعضاً سردرگمی آنان و سوءاستفاده مجرمان و کلاهبرداران از آنان می‌شود، برخورد لازم را داشته باشد.

به طور مثال شاید شهروندان عزیزمان بار‌ها در بستر فضای مجازی با اخبار نادرست و شایعات گوناگون در رابطه با بیماری کرونا و موارد ابتلا و فوت و... که خصوصاً باعث سوءاستفاده معاندان و دشمنان کشورمان می‌شود، روبه‌رو شده باشند یا پدیده فروش واکسن‌های تقلبی کرونا که به هیچ وجه مورد تأیید مراجع بهداشتی و درمانی کشور نبوده‌اند از مواردی است که سبب سوءاستفاده جانی و مالی از شهروندان می‌گردد.

از طرف دیگر با رواج اخبار و شایعات بی‌پایه و اساس که به دروغ به مسئولان نسبت داده می‌شود، مواجه می‌شویم که باعث سردرگمی شهروندان در خصوص اجرای قوانین و مقررات و خصوصاً عمل به دستور‌العمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا خواهد شد.

درخواست پلیس از مردم آن است که در جهت کمک به تأمین هر چه بیشتر و بهتر امنیت و آرامش در این دوران به خصوص به توصیه‌های نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول و خصوصاً پلیس و ستاد مقابله با کرونا توجه ویژه داشته باشند و در جهت اجرای صحیح دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و همچنین محدودیت‌های اعمال شده در خصوص تردد درون و برون شهری توجه ویژه داشته و نهایت همکاری خود را با این نهاد‌ها و سازمان‌ها داشته باشند.

همچنین اکیداً توصیه می‌کنیم مردم تمامی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با بیماری کرونا و محدودیت‌ها و قوانین وضع شده در این دوران را تنها از مراجع و منابع اطلاع‌رسانی موثق و اعلام شده توسط نهاد‌ها و سازمان‌های مسئول و به ویژه پلیس و ستاد مقابله با کرونا دریافت و از توجه به شایعات و اخبار غیرموثق و بدون منبع مشخص پرهیز کنند تا در این دوران سخت شاهد ثبات خوبی در بحث آرامش و امنیت روانی جامعه باشیم.

*جانشین فرمانده انتظامی پایتخت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار