کد خبر: 1030866
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
نخست وزیر سابق عراق طی بیانیه‌ای اتهامات رسانه‌ای مطرح شده علیه دولتش درباره اطلاع داشتن درباره عملیات هواپیماهای آمریکایی برای هدف قرار دادن سردار سلیمانی را تکذیب کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق طی بیانیه‌ای گزارش برخی رسانه‌ها در این باره که طرف‌های رسمی عراق به هواپیماهای آمریکایی برای هدف قرار دادن سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اجازه صادر کرده‌اند را رد کرد.

در بیانیه نخست وزیر عراق تاکید شده بر خلاف گزارش این رسانه‌ها، دولت وقت عراق سخت‌گیری‌های شدیدی درباره قوانین هرگونه تحرک چه زمینی و چه هوایی داشته و با توجه به نقض‌هایی که هر از چندگاهی صورت میگرفت، این نقض‌ها ثبت شده و به طرف‌های مربوط گزارش داده می‌شد.

«حید العبادی» نخست وزیر اسبق عراق روز گذشته مدعی شد،‌ هواپیمایی که اقدام به هدف قرار دادن سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، در نزدیکی فرودگاه بغداد کرده ، این اقدام را با موافقت طرف‌های عراق انجام داده بود.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

از سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی ادعایی مبارزه با داعش در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار