کد خبر: 1030750
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
منابع یمنی گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی، دو منطقه جدید در نزدیکی «مجموعه مراکز دولتی» را تحت کنترل خود درآورده‌اند و چیزی نمانده است که طی روز‌های آزادسازی استان را تکمیل کنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع یمنی، امروز (پنجشنبه)، از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب (شرق صنعاء) خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، در چند ساعت گذشته و همزمان با تشدید درگیری‌ها میان نیرو‌های صنعاء و نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب، ارتش یمن موفق شده است اکثر نواحی استان یادشده را تحت کنترل خود درآورد و به آخرین منطقه حضور نیرو‌های دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن در مأرب نزدیک شود.

طبق این گزارش، نیرو‌های صنعاء موفق شده‌اند با حمله گسترده به «مهم‌ترین» مواضع ائتلاف سعودی در مناطق حد فاصل میان ناحیه «جبل مراد» و شهر مأرب به طور کامل کنترل مواضع دولت مستعفی در این مناطق را به دست بگیرند.

منابع نظامی در استان مأرب گزارش داده‌اند که نیرو‌های صنعاء در یک «حمله نظامی بزرگ» علیه مواضع نیرو‌های ائتلاف سعودی در منطقه «حید آل احمد» و همچنین حمله به منطقه «رحوم» کنترل مواضع ائتلاف در این مناطق را به طور کامل به دست گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود که نیرو‌های صنعاء از این مناطق برای به راه انداختن یک حمله دیگر علیه «مجموعه مراکز دولتی» وابسته به دولت مستعفی در مأرب استفاده کنند و سیطره کامل خود را بر این استان نفت‌خیز اعلام کنند؛ استانی که ائتلاف سعودی از آن برای حمله به یمنی‌ها استفاده کرده و مواضع تحت کنترل آن‌ها را از آنجا هدف حملات موشکی قرار داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که علی‌رغم پوشش هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های صنعاء، ارتش یمن موفق شده است مواضع ائتلاف سعودی را در مناطق یادشده و همچنین تجهیزات نظامی موجود در آن‌ها را به طور کامل در اختیار بگیرد و نیرو‌های ائتلاف سعودی را از این مناطق فراری دهد.

الخبر الیمنی در پایان گزارش خود به نقل از چند کارشناس نظامی پیش‌بینی کرد که طی روز‌های آتی، نیرو‌های صنعاء به مجتمع دولت مستعفی در مأرب نزدیک شوند.

این گزارش در حالی است که دولت نجات ملی یمن اخیرا از آزادسازی پایگاه استراتژیک ماس در استان مأرب خبر داده بودند.

پایگاه ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیرو‌های اخوانی حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک‌ترین محل به شهر مأرب بود که با تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر پایگاه یادشده شهر مأرب زیر سلطه آتش باری ارتش یمن قرار گرفت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار