کد خبر: 1030643
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
سپاه برای کمک به مردم و تجهیز و تعمیر منازل آن‌ها برنامه‌هایی دارد و از طرفی سپاه پی‌گیری می‌کند تا مسئولان این منطقه به تحرک وادار شوند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار حسین سلامی روز گذشته برای بررسی مشکلات ناشی از آبگرفتگی در خوزستان وارد این منطقه شد.

فرمانده کل سپاه پس از دیدار صمیمانه با مردم این منطقه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشکلات این منطقه اساسی است و مردم این منطقه و در کل مردم استان خوزستان از مسئولان خود گله دارند.

وی عنوان کرد: من حرف‌های مردم صبور و شکیبای این منطقه را گوش دادم، به همه مسئولان خوزستان و این منطقه تأکید می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم که به صورت جدی به این مسائل بپردازند و ما به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام توان خود را وارد میدان می‌کنیم.

سردار سلامی گفت: قرار است که چهار نقطه بندر امام خمینی را لوله‌کشی کنیم تا در صورت بارش مجدد، مشکلات تکرار نشوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای کمک به مردم و تجهیز و تعمیر منازل آن‌ها برنامه‌هایی داریم و از طرفی ما پیگیری خواهیم کرد تا مسئولان این منطقه به تحرک وادار شوند.

سردار سلامی عنوان کرد: ما شرمنده این مردم هستیم، سپاه تمام توان خود را وارد عرصه می‌کند و تا جایی که می‌تواند مدد می‌رساند.

آب را از شهر به بیرون انتقال می‌دهیم

سردار سلامی پس از بازدید از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اهواز هدف از انجام این سفر را بازدید از مناطق سیل زده و بررسی و پیگیری مشکلاتی که در اثر بارش شدید باران برای هموطنان عزیز در استان خوزستان حادث شده است عنوان و اظهار کرد: در اثر وقوع سیل مردم خسارت‌های قابل توجهی را متحمل شدند. به همین خاطر مقرر شد با مشارکت گسترده سپاه حضرت ولیعصر و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا مسیر‌هایی برای هدایت و انتقال آب‌های سطحی در صورت بارندگی‌های مشابه ایجاد شود.

وی افزود: بازسازی و تجهیز منازل مسکونی هم‌وطنان سیل‌زده و جایگزین‌سازی وسایل اصلی کسانی که در آبگرفتگی اخیر دچار خسارت شده‌اند از سوی سپاه حضرت ولیعصر در حال انجام است.

فرمانده کل سپاه به اجرای پروژه‌های قرارگاه در استان خوزستان به‌ویژه شهر اهواز اشاره و با مطلوب ارزیابی کردن روند اجرای این پروژه ها، تصریح کرد: در ادامه این سفر از پروژه‌های مهمی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان خوزستان در حال اجرا است، بازدید شد. قرارگاه در این استان پروژه‌های مهمی را در دستور کار دارد که از جمله آن‌ها تقاطع غیر همسطح میدان شهید چمران اهواز است که گره‌های ترافیکی شهر اهواز را باز می‌کند ونیز پروژه ان جی ال که به منظور جمع آوری گاز‌های مضر و تاحدودی سمی و تبدیل آن‌ها به فراورده‌های ارزشمند در صنعت پتروشیمی با بهره اقتصادی است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: امیدواریم این پروژه‌ها که با سرعت و کیفیت مطلوبی در حال انجام است در موعد مقرر تحویل شود و به تسهیل زندگی مردم استان کمک کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در ادامه این گفتگو اظهار کرد‌: سرعت و روند اجرای پروژه‌ها در استان خوزستان خوب است؛ پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید چمران اهواز نیمه اول سال آینده و فاز اول پروژه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ پتروشیمی در ابتدای سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسند.

وی روند اجرای پروژه‌های بالادستی در استان را مطلوب توصیف کرد و گفت‌: پروژه رسیدگی به اوضاع حاشیه شهر اهواز در حال انجام است که برای تکمیل آن نیاز به همراهی سایر مسئولان می‌باشد.

سردار سرتیپ پاسدارحسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی از ساعات اولیه وقوع سیل تاکنون گفت: گروه‌های جهادی تاکنون اقدامات گسترده‌ای را به‌منظور رفع مشکلات مردم به ویژه در سیل و آب گرفتگی اخیر انجام داده‌اند که این اقدامات تا پایان مشکلات مردم تداوم خواهد داشت.

زمستان نیامده سیل خوزستان را برد

هنوز فصل سرما آغاز نشده است، با اولین بارش‌های پاییزی خوزستان سیل زده شده است. این داستان غم‌انگیز تکراری هر ساله خانواده‌های زیادی را در جنوب غرب ایران گرفتار می‌کند. مردم زحمت‌کشیده خوزستان تقریباً هر سال باید وسیله‌های خانه‌شان را نو کنند، اما نه برای تجمل و چشم و هم‌چشمی، بلکه به این خاطر که گل و لای وسایل را از حیز انتفاع خارج می‌کند.

دو سه روز گذشته مسئولان مختلف قضایی و نظامی به استان سیل‌زده خوزستان سفر کردند. رئیس سازمان بازرسی با مأموریت از رئیس قوه قضائیه به خوزستان رفت. نیرو‌های ارتش و سپاه هم از همان روز‌های اولیه به کمک مردم شتافتند. چند مسئول اجرایی هم از کار برکنار و حتی زندانی شدند؛ اما همه این‌ها کفایت نمی‌کند؛ سیل هر ساله خوزستان تدبیر جدی دیگری می‌طلبد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار