کد خبر: 1030627
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
دو عضو یک باند سرقت که با همدستی دوستانشان با دستبرد به دو خانه ۵ میلیارد تومان به جیب زده‌بودند بازداشت شدند. تحقیقات برای بازداشت سه عضو فراری باند در جریان است.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه دوم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: ۲۷‌مهرماه امسال بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران کلانتری‌۱۲۷ مرزداران در محل حاضر شدند شاکی که مردی میانسال بود گفت که سارقان با دستبرد به خانه‌اش مقدار زیادی پول و طلا سرقت کرده‌اند.

بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده برای بررسی تخصصی به پایگاه‌دوم پلیس‌آگاهی فرستاده شد و شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: شب حادثه وقتی خواستم وارد خانه شوم متوجه شدم که قفل در تخریب شده‌است. وقتی قدم به داخل خانه گذاشتم همه جا به هم ریخته بود. مشخص بود که دزد به خانه زده است. در بررسی بیشتر فهمیدم که یک تخته فرش، مقداری دلار، چند ساعت مچی گرانقیمت و تعدادی سکه طلا در مجموع به ارزش یک‌میلیارد تومان سرقت شده‌است.

بررسی میدانی کارآگاهان پلیس نشان داد که سارقان با یک خودروی پژو‌۲۰۶ در محل حاضر شده و پس از ارتکاب سرقت متواری شده‌اند.

پس از به دست آمدن این سرنخ بررسی‌ها در این باره ادامه پیدا کرد تا اینکه چند روز قبل مأموران گشت کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به یک خودروی پژو ۲۰۶ با پنج سرنشین مظنون و بعد از بررسی شماره پلاک آن متوجه شدند که این خودرو همان پژوی تحت تعقیب است، بنابراین در جریان تعقیب و گریز طولانی خودرو را متوقف کردند. همزمان با توقف خودرو سه‌نفر از سرنشینان آن موفق به فرار شدند، اما مأموران دو نفر دیگر را بازداشت کردند. مأموران پلیس همچنین در بازرسی خودرو فرش ابریشمی متعلق به شاکی را هم کشف کردند.

دو متهم وقتی از سوی کارآگاهان پلیس مورد تحقیق قرار گرفتند به سرقت از خانه شاکی و سرقت دیگری در شهرک غرب اعتراف کردند. آن‌ها گفتند در جریان دومین سرقت ۴ میلیارد تومان پول و طلا سرقت کرده بودند.
رئیس پایگاه دوم پلیس‌آگاهی گفت: دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار کارآگاهان قرار دارد و هر دومتهم برای کشف سایر جرائم بیشتر در اختیار این پایگاه قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار