کد خبر: 1030620
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
دور گروهی لیگ قهرمانان امشب به پایان می‌رسد
رقابت تیم‌های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان می‌رسد و تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به یک‌هشتم نهایی مشخص می‌شود. شرایط سخت گروه B آینده نامعلومی را برای رئال و اینتر، دو مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها رقم زده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با اینکه انتظار می‌رفت، رئال و اینترمیلان بدون دردسر جواز صعود بگیرند، اما درخشش دو تیم مونشن‌گلادباخ و شاختار باعث شده تا قبل از هفته پایانی صعود هیچ تیمی از گروه دوم قطعی نشده باشد. صدرنشینی گلادباخ آن هم در حضور دو غول اسپانیایی و ایتالیایی یکی از اتفاقات عجیب و دور از انتظار این فصل از رقابت‌ها بوده است. تیم آلمانی با هشت امتیاز شانس اول صعود است و بعد از آن هم شاختار و رئال هفت امتیازی برای حضور در دور حذفی تلاش می‌کنند. در این بین بیشترین فشار روی اینتر پنج امتیازی در قعر جدول است. نروآتزوی اگرچه در سری آ عملکرد قابل قبولی داشته، ولی در اروپا به قدری ضعیف ظاهر شده که آینده کاری آنتونیو کونته در خطر است. راه‌راه‌پوشان در حالی محکوم به شکست شاختار هستند که همزمان باید امیدوار باشند که نتیجه دیدار رئال – گلادباخ نیز به سود اینتر تمام شود. تنها در صورت پیروزی رئال و برد اینتر مقابل شاختار، تیم کونته فرصت صعود پیدا می‌کند.

از طرفی کهکشانی‌ها خودشان نیز با بحران دست و پنجه نرم می‌کنند. تیم زیدان دو باخت متوالی برابر آلاوس و شاختار را متحمل شد و رئال اگر سویا را نمی‌برد حکم برکناری سرمربی فرانسوی صادر می‌شد. قو‌های سفید امشب در ورزشگاه دی استفانو برای قطعی کردن صعودشان چاره‌ای جز شکست گلادباخ ندارند. در واقع تیم زیدان هم برای بقای خودش در لیگ قهرمانان به میدان می‌رود و هم می‌تواند کمک‌حال اینترمیلان باشد. از بین مصدومان رئال، کاپیتان راموس آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شده و مشکلی برای این بازی ندارد. برای تیم اول مادرید حذف از لیگ قهرمانان و گرفتن سهمیه لیگ اروپا یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه مادریدی‌ها نیز امیدوار به درخشش اینتر هستند، چراکه اگر تیم اوکراینی بتواند اینتر را مغلوب کند، رئال قطعاً باید گلادباخ را شکست دهد، در غیر این صورت به خاطر شکست در بازی رودررو با شاختار به لیگ اروپا تبعید می‌شود. روخی بلانکو در بازی رفت با تساوی ۲- ۲ برابر مونشن‌گلادباخ متوقف شده است.

مدافع عنوان قهرمانی، اما خیالش راحت‌راحت است. بایرن‌مونیخ ۱۳‌امتیازی در حالی میزبان لوکوموتیو مسکو است که صعودش به عنوان تیم صدرنشین گروه A از دو هفته پیش قطعی شده بود. باواریایی‌ها بعد از توقف مقابل اتلتیکو در بوندس‌لیگا نیز برابر لایپزیش متوقف شدند. انتظار می‌رود هانسی فلیک برای رویارویی با لوکوموتیو و خاتمه دادن به تساوی‌های ناامید‌کننده چاره‌ای اندیشیده باشد.

اتلتیکومادرید شش امتیازی، اما یک دیدار حساس برابر سالزبورگ در پیش دارد. تیم سیمئونه صدرنشین لالیگاست و برای قهرمانی اسپانیا خیز برداشته است. پیروزی یا تساوی مقابل تیم اتریشی حکم صعود اتلتیکو را امضا می‌کند، اما برد سالزبورگ شرایط را تغییر می‌دهد و این تیم به جای اتلتیکو به جمع ۱۶ تیم برتراروپا راه می‌یابد.

در گروه C تکلیف همه چیز مشخص است؛ منچسترسیتی و پورتو صعود کرده‌اند، منتها هنوز رقابت المپیاکوس و مارسی که هر دو سه امتیازی هستند برای صعود به لیگ اروپا ادامه دارد. من‌سیتی با مارسی مصاف می‌دهد و المپیا هم در خانه از تیم طارمی پذیرایی می‌کند. باید دید سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در این بازی باز هم به مهاجم ایرانی‌اش فرصت حضور در زمین و گلزنی را می‌دهد یا نه.

در گروه چهارم لیورپول به لطف برتری یک بر صفر خود برابر آژاکس صعودش به عنوان صدرنشین را قطعی کرده و یورگن کلوپ از این بابت نگرانی ندارد. قرمز‌ها امشب با میتیلند تیم گمنام و قعرنشین دانمارکی روبه‌رو می‌شوند. رقابت اصلی بین آتالانتا و آژاکس است که یکی هشت امتیاز دارد و دیگری هفت امتیاز. هلندی‌ها خوش‌شانس هستند که در این بازی حساس میزبانی را برعهده دارند. اریک تنهاگ باید تیمی هجومی را به زمین بفرستد، چراکه باخت یا تساوی در این بازی به نفع تیم ایتالیایی تمام می‌شود. آژاکس که دو بازی آخرش در لیگ قهرمانان و لیگ هلند را باخته، آخرین شانس خود برای بقا در لیگ قهرمانان را امتحان می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار