کد خبر: 1030585
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد
سوژه یابی صحیح، مخاطب شناسی و پژوهش کامل سه شرط لازم برای تولید یک اثر فاخر است که توان پاسخگویی به نیازهای مخاطب را داشته باشد؛ متأسفانه امروزه ضعف در این شاخصه ها باعث شده....

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به گسترش فعالیت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نقش آفرینی جبهه فرهنگی انقلاب در عرصه هنر و بخصوص در حوزه فیلم مبحثی است که در یک دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته و رهبر انقلاب نیز بر این مقوله عنایت خاصی داشته اند و به گونه‌ای مجموعه هایی که پا به این میدان گذاشته اند را تشویق کرده و بعضا برخی از این مجموعه ها را رویش های انقلاب خطاب کرده اند.


وی با تأکید بر اهمیت تولید اثر فاخر در جبهه فرهنگی انقلاب گفت: سوژه یابی صحیح، مخاطب شناسی و پژوهش کامل سه شرط لازم برای تولید یک اثر فاخر است که توان پاسخگویی به نیازهای مخاطب را داشته باشد؛ متأسفانه امروزه ضعف در این شاخصه ها باعث شده با حجمی از آثار بدون قوام و کم اثر مواجه باشیم.
معاون فرهنگی سازمان بسیج در ادامه اذعان داشت: راهکاری که برای مرتفع کردن این معضل وجود دارد این است که مجموعه های نوپای انقلابی که به عرصه تولید محتوای تصویری ورود کرده اند به آموزش اهمیت بیشتری بدهند، البته این کافی نیست و آموزش های دانشگاهی نیز باید با یک تحول روبرو شوند تا یک دانشجو به هنگام فارغ شدن از تحصیل توان ساخت یک اثرفاخر را داشته باشد که این اثر نیازی از جامعه را برطرف کند.
وی ادامه داد: متأسفانه سالانه حداکثر ده درصد تولیدات فیلم و سریال کشور را می توان آثاری ارزشی و پرمعنا خواند و این در حالی است که بستر توزیع باتوجه به گسترش فضای مجازی، عطش مخاطب و توسعه پلتفرم های نمایش فیلم و سریال، به شدت برای پذیرش آثار فاخری که نیاز مخاطب باشد آماده است.

سردار آزادی به ظرفیت ویژه وی او دی‌ها برای توسعه آثار ارزشی نیز اشاره کرد و گفت: پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال با فضای تعاملی که میان مخاطب و تولیدکنندگان ایجاد کرده اند، می توانند موجب ارتقا کیفیت محصولات سینمایی شود؛ از طرفی این مجموعه ها می توانند با ایجاد یک فضای رقابتی میان تولیدکنندگان منجر به ارتقاء کیفیت آثار شوند. بر همین اساس جبهه انقلاب فرهنگی نباید از چنین ظرفیتی در جهت رشد و توسعه غافل بماند.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار