کد خبر: 1030574
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

رپورتاژ آگهی/ اصفهان یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشورمان محسوب می‌شود که از دیرباز موردتوجه مسافران داخلی و خارجی بوده است. بیشتر شهرت اصفهان را به‌خاطر مناطق و مکان‌های تاریخی آن می‌دانند. البته ناگفته نماند که اطراف اصفهان جاذبه‌های طبیعی بسیاری هم وجود دارد. معمولا سفر به نصف جهان با استفاده از انواع تور اصفهان برای مسافران این شهر رقم می‌خورد. تور اصفهان از تهران نیز نسبت به تور از سایر شهرها شلوع‌تر است. همچنین تور اصفهان ارزان در برخی از فصول سال، بیشتر دردسترس مسافران قرار می‌گیرد. اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم سفر به اصفهان در فصل پاییز چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا اصلا با تور یا بدون تور، می‌توان در پاییز به اصفهان رفت؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

دیدنی های اصفهان در پاییز

بهترین زمان برای سفر به اصفهان چه زمانی است؟

با اطمینان می‌توانم بگویم که هیچ زمان ویژه‌ای برای سفر به اصفهان وجود ندارد؛ چراکه این شهر در هر زمان که شما اراده کنید، می‌تواند بهترین مقصد سفرتان باشد، حتی در سرمای زمستان! اصفهان زیبایی‌های خاصی برای هر فصل خود دارد و هرگز مهمانان خود را بدون خاطره راهی نمی‌کند. این بستگی به شما دارد که بخواهید در هوای گرم به اصفهان بروید یا هوای معتدل و هوای سرد را برای سفر خود انتخاب کنید. اگر بخواهید در هوای معتدلی که نه گرم باشد و نه سرد به نصف جهان بروید، فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای مسافرت شما خواهد بود.

حالا اگر خودتان در یک شهر گرمسیر اقامت داشته باشید و گرمای هوا شما را اذیت نکند، فصل تابستان برای سفر شما مناسب‌تر خواهد بود. اگر هم در شهرهای سردسیر زندگی می‌کنید و هوای سرد و برفی را دوست دارید، سفر زمستانی به اصفهان حسابی می‌چسبد.

سفر پاییزی به اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر در فصل پاییز دلتان هوای اصفهان کند، به دلایل زیر باید حتما به این سفر بروید:


کوچه‌باغ‌های اصفهان، خیابان معروف و زیبای چهارباغ و روستاهای توریستی اطراف اصفهان در فصل پاییز همگی لباسی رنگارنگ به تن می‌کنند. سفر پاییزی به اصفهان یعنی دیدن هزاران رنگ زیبا کنار هم، یعنی قدم‌زدن میان برگ‌های هزار رنگ، یعنی دیدن نم‌نم باران و استشمام بوی خاک
برگ‌های زرد و رنگی پاییز در عمارت‌ها و کاخ‌های این شهر منظره‌ای را ایجاد می‌کند که آن‌ها را فقط در تابلوهای نقاشی خواهید دید. اگر به عکس‌گرفتن یا نقاشی‌کردن علاقه داشته باشید، نمای پاییزی عالی‌قاپو و کاخ چهل‌ستون می‌توانند بهترین سوژه‌های ممکن برای شما باشند.
در فصل پاییز چون درس و داستان مدرسه بچه‌ها شروع می‌شود، تعداد سفرها به اصفهان کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر خواهان یک سفر خلوت و بدون هیاهو هستید، بلافاصله بلیط‌های سفر پاییزی‌تان به اصفهان را رزرو کنید.
قیمت تور اصفهان در فصل پاییز به‌دلیل کاهش سفرها نیز پایین می‌آید. شما می‌توانید در این فصل انواع تور اصفهان ارزان را بسیار راحت‌تر از سایر فصول سال پیدا کنید. قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌های داخل اصفهان هم به‌دلیل کم‌شدن سفر کاهش پیدا می‌کند و از هر نظر سفر پاییزی ارزان‌تر تمام می‌شود. شما می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت بفهمید که تور اصفهان از تهران یا هر شهر دیگر، با چه شرایط و قیمتی ارائه می‌شود. آن‌گاه می‌توانید تور پاییز مناسب خود را رزرو کنید.

دیدنی های اصفهان در پاییز

دیدنی‌های پاییزی اصفهان کدام‌ها هستند؟

علاوه‌بر زیبایی‌هایی که عنوان کردیم، در فصل پاییز می‌توان از بخش اعظم جاذبه‌های پاییزی اصفهان هم بازدید کرد. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان در دهه 70 شمسی تاسیس شده و تا امروز یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر اصفهان بوده است. نه‌تنها گردشگران، بلکه مردم محلی اصفهان نیز علاقه زیادی به این باغ دارند. باغ پرندگان گونه‌های کمیاب پرندگان را از سراسر جهان در خود گرد آورده است تا مردم بتوانند زیبایی‌های این پرندگان را از نزدیک نظاره کنند. این باغ حدود 55 هزار مترمربع وسعت دارد. ازجمله پرندگان زیبایی که می‌توانید در این باغ ببینید، می‌توان فلامینگو، پلیکان، طاووس‌های متعدد، مرغ عشق، طوطی، قو، کبک و... را نام برد. در این باغ شرایط مساعد برای پرندگان مختلف مانند برکه، صخره و حتی مناطق خشک برای پرندگان بیابانی نیز ایجاد شده است. این باغ همچنین واحدهای بهداشت، تکثیر، تاکسیدرمی و قرنطینه دارد.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد

نوش‌آباد یکی از جاذبه‌های استان اصفهان است که نزدیکی کاشان در سال 1385 کشف شد. این شهر به‌صورت طبقاتی در سه طبقه زیر زمین ساخته شده است و قدمت آن به دوران ساسانی برمی‌گردد. فصل پاییز می‌تواند فرصت خوبی باشد تا چندین کیلومتر از اصفهان فاصله بگیرید و بتوانید از نوش‌آباد حیرت‌انگیز بازدید کنید. نزدیکی این شهر هم، یک شهر زیرزمینی دیگر به نام شهر اویی قرار دارد که می‌توانید در سفر خود از آن نیز بازدید کنید.

دریاچه مثلثی آران و بیدگل

دریاچه زیبایی که به‌شکل مثلت نزدیکی شهر آران و بیدگل از توابع اصفهان واقع شده است، می‌تواند مقصد پاییزی دیگری برای مسافران این فصل در اصفهان باشد. این دریاچه پوشیده از نمک بوده و بین سه استان اصفهان، قم و سمنان قرار گرفته است. این دریاچه ویژگی‌ها و زیبایی طبیعی فراوانی دارد.

بازارهای سنتی و مدرن اصفهان

در شهر تاریخی اصفهان، بازارهای سنتی زیادی وجود دارد که سرپوشیده هستند؛ مانند بازار قیصریه. رفتن به این بازارها در هر فصلی از سال لذت‌بخش است. مرکز خریدهای مدرن و بزرگ اصفهان نیز دیگر مکان‌هایی هستند که نمی‌توان از رفتن به آن‌ها چشم‌پوشی کرد. درب کافه‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و دیگر مراکز تفریحی اصفهان نیز همواره در همه فصول سال روی مسافران این شهر باز هستند.

از بهترین و زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان نیز می‌توان میدان نقش‌جهان، سی‌وسه پل، مسجد شیخ لطف‌الله، پل خواجو، منارجنبان، عمارت هشت‌بهشت، موزه کلیسای وانک، محله جلفا، ورزنه، آتشگاه و ..... را نام برد.

سفر با اصفهان با وسیله شخصی بهتر است یا با تور گردشگری؟

اگرچه همیشه سفرهای شخصی راحت‌تر از سفر با تور است؛ اما سفر با تور هم ویژگی‌هایی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. مثلا اگر برای اولین بار به اصفهان سفر کنید، به‌دلیل اینکه با مسیرهای این شهر آشنایی ندارید، استفاده از تور اصفهان می‌تواند بسیار بهتر و لذتبخش‌تر باشد. همچنین اگر به رزرو تور اصفهان ارزان بپردازید، هزینه سفر شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

معمولا تور اصفهان از تهران رزرو می‌شود. شما اگر در شهر دیگری اقامت داشته باشید، می‌توانید قبل از آن یکی دور روزی را در تهران بمانید و بعد با تور هوایی یا زمینی به اصفهان بروید. پیشنهاد ما این است که خود را محدود به یک سبک سفر نکنید و سعی کنید گاهی با ماشین شخصی و گاهی نیز با تور گردشگری به سفر بروید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار