کد خبر: 1030431
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز عنوان کرد
مقدم،مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد استانی مبارزه با کرونا در البرز گفت: تداوم محدودیت تردد شبانه و ورود و خروج به شهرهای نارنجی استان همچنان پا برجاست.
ناصر مقدم در حاشیه نشست شورای اطلاع رسانی استان خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به قرارگرفتن استان البرز، در وضعیت نارنجی، تداوم محدودیت تردد شبانه و ورود و خروج به شهرهای نارنجی استان همچنان پا برجاست و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد در این شهرها ممنوع است.
وی در ادامه افزود: بیماری کرونا موجب ایجاد احساساتی نظیر اضطراب، استرس می گردد، لذا خانواده ها به این نکته توجه داشته باشند که این بیماری قابل پیشگیری و تا حدی قابل درمان است، پس تا می‌توانند استرس و نگرانی‌های خود را مدیریت کنند و این نگرانی ها را بیش از حد درحضور فرزندان خود بروز ندهند. این دقیقا یعنی خوددار بودن و کنترل کردن احساسات، که گاهی کار بسیار سختی است، به خصوص اگر این احساسات در آنها هم بسیار شدید باشد.
مقدم ادامه داد: با فرا رسیدن شب یلدا، کادر درمانی از دورهمی های خانوادگی ابراز نگرانی جدی می کنند، چرا که با اعمال محدودیت‌های کرونایی در۲ هفته اخیر،خوشبختانه  نتایج مثبتی حاصل گردیده و با اجرای این محدودیت‌ها روند صعودی بیماری اکنون نزولی شده و بسیاری از شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی بیماری قرار گرفته‌اند، با این وجود در ادامه راه اگر مردم همکاری نکنند دوباره به روزهای بحرانی باز خواهیم گشت. 
مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد استانی مبارزه با کرونا در البرز، به شایعات در خصوص کمبود اقلام ضروری اشاره کرد و ضمن ابراز تشکر از دکتر شهبازی، استاندار البرز ، جهت پیگیری تأمین مایحتاج مردم بالاخص  مرغ و روغن، اظهار داشت: خوشبختانه دراستان با کمبود روغن و مرغ مواجه نیستیم و روزانه 40 تا 60تن مرغ گرم به قیمت 204000 ریال برای مردم شریف در استان توزیع می گردد و از این روی مشکلی در این زمینه نیست و با هرنوع گران فروشی برخورد لازم در حال انجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در خاتمه با اشاره به بستری با تستPCR مثبت روزانه 10 نفر به ازاء هر صد هزار نفر، تعدادی از محدودیت های کرونایی را که شامل محدودیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها است را بازگو نمود.
وی یادآورشد: در محدودیت های آموزشی ، مدارس ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت کامل تعطیل می باشند و وزارت بهداشت ناظر بر اعمال این محدودیت ها و وزارت خانه های علوم و آموزش و پروش و مدیریت حوزه های علمیه مسئول اجرای این محدودیت ها هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: در محدودیت های فرهنگی و اجتماعی، نمازهای جمعه ، مساجد، مراسم مذهبی و آئینی نیز به صورت کامل تعطیل هستند و ستادهای استانی مدیریت کرونا به عنوان ناظر و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات ، سازمان تبلیغات اسلامی ، مرکز امور مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه مسئول در اجرای این طرح می باشند که در صورت عدم رعایت این محدودیت ها شامل اعمال جرائمی می شوند.
مقدم در خصوص محدودیت های وضع شده برای تردد خودروهای شخصی نیز به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و افزود: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز به سایر شهرها ممنوع می باشد، همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز ممنوع است.
وی گفت: تردد خودروهای شخصی در سطح شهرهای قرمز با جمعیت بالای 200 هزار نفر از ساعت 21 لغایت 4 صبح ممنوع است که خوردوهایی که فرمانداری مجاز دانسته از این طرح مستثنا هستند و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ناظر بر اعمال این طرح و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و وزرات راه و شهرسازی مسئول اجرای این محدودیت می باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار