کد خبر: 1030417
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
استقرار ۱۰۰۴ واحد صنعتی در شهرک‌های خصوصی آذربایجان‌شرقی
معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، گفت: در واحد‌های فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

سهراب فیض‌زاده  به تشریح آخرین وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پرداخت و اظهار کرد: در استان ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی وجود دارد که از این تعداد ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و سه مورد نیز در مرحله مکان‌یابی است.

وی افزود: از تعداد ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین استان ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند که تا حد قابل قبولی زیرساخت‌های آنها تکمیل شده و هفت شهرک صنعتی نیز تخصصی است.

فیض‌زاده با بیان اینکه دو مرکز فناوری کسب و کار در شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی و فناوری خودرو مستقر شده است، ابراز داشت: یک شهرک فناوری تخصصی خودرو در استان استقرار یافته که وظیفه پشتیبانی نرم‌افزاری از واحدهای صنعتی را دارد و در زمینه قطعات خودرو فعالیت می‌کند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی  که به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، 4 هزار و 620 فقره قرارداد واگذاری زمین صورت گرفته است که به سرمایه‌گذاران واگذار شده و از این تعداد 2 هزار و 576 قرارداد به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حال تولید است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در واحدهای فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تعداد 60 هزار و 366 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند.

رتبه سوم شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در شاخص‌های کشوری

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: از لحاظ وضعیت عمومی و شاخص‌های کشوری با فاصله بسیار کم در رتبه سوم کشوری  قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: علاوه بر وجود شهرک‌های صنعتی دولتی تعداد ۶ شهرک صنعتی غیردولتی در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده که عمدتا نیز شهرک تخصصی هستند و دو شهرک صنعتی غیردولتی نیز پروانه تاسیس دریافت کرده‌ و درحال تکمیل زیرساخت هستند که به‌زودی به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

استقرار 1004 واحد صنعتی در شهرک‌های خصوصی استان

فیض‌زاده با بیان اینکه 10 مورد شهرک صنعتی غیر دولتی در دست اقدام داریم، اعلام کرد: در شهرک‌های خصوصی حدود  یک‌هزار و 4 واحد صنعتی مستقر شده است که از میان آنها ۸۱۵ واحد به بهره‌برداری رسیده و در حدود 60 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، اذعان داشت: از لحاظ شهرک‌های غیر دولتی رتبه دوم کشوری را داریم که امیدواریم با بهره‌برداری رسیدن واحدهایی که در دست اقدام می‌باشند بتوانیم رتبه اول کشوری  را به دست بیاوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها