کد خبر: 1030325
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
داور برجسته و بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه برخی رفتارها در خصوص حذف نامش از لیست داوران بین المللی ایران شیطنت‌آمیز و از حسادت بود، می‌گوید: تا زمان تعامل مسئولان فدراسیون فوتبال، نام بنده در لیست داوران بین المللی ایران باقی خواهد ماند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
علیرضا فغانی در گفت و گو با ایسنا در مورد حذف و بازگشت نامش به لیست داوران بین المللی فوتبال ایران و تصمیمات اتخاذ شده از سوی برخی افراد در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه ممکن است تا چند ماه آینده اثری از آن ها در این فدراسیون وجود نداشته باشد، اظهار کرد: چه در سال جاری و چه سال گذشته برخی افراد مرتکب شیطنت هایی شدند و برداشت من این است که چنین رفتارهایی از روی حسادت است که البته به هیچ وجه برای بنده مهم نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت های انجام شده به شخصه دوست داشتم تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نام ایران و به همراه کمک داوران خودم فعالیت کنم.

این داور برجسته در مورد اینکه تا چه زمانی نامش در لیست داوران بین المللی ایران وجود خواهد داشت، بیان کرد: تا زمانی که تعامل وجود داشته باشد و مسئولان فدراسیون فوتبال بخواهند نام بنده در لیست داوران بین المللی ایران باقی خواهد ماند و هر زمان که شیطنت ها به کرسی بنشیند، تکلیف کار مشخص می شود.

۴ داور ایرانی در رقابت های شرق آسیا

فغانی در رابطه با قضاوت در رقابت های لیگ قهرمانان منطقه شرق آسیا نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران در منطقه غرب آسیا چهار تیم شرکت کننده داشت، بنابراین از داوران ایرانی در منطقه غرب استفاده نشد و در شرق آسیا نیز بنده به همراه موعود بنیادی فر و نیز محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک داور دعوت شدیم.

وی افزود: در مرحله مقدماتی یک بازی بنده و دو بازی بنیادی فر قضاوت کرد چراکه به داوران جدید در مرحله مقدماتی شانس بیشتری دادند و در مرحله حذفی نیز بنده یک دیدار دیگر را سوت زدم و در هر چهار بازی منصوری و ابوالفضلی کمک داوران ایرانی بودند.

وضعیت برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در دوحه

این داور بین المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه شرایط برگزاری مسابقات مطلوب بود، گفت: از نظر سخت افزار قطری ها در شرایط بسیار خوبی هستند و در خصوص مقوله متعادل کردن دمای ورزشگاه ها به خوبی عمل کردند و حتی در مقاطعی سیستم های خنک کننده تعبیه شده پشت سر کمک داوران باعث می شد احساس سرما کنند.

نحوه مقابله با کرونا از سوی قطری ها

فغانی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با کرونا در قطر، عنوان کرد: در هتلی که داوران مستقر شده اند نه کسی اجازه ورود به محدوده تعیین شده را دارد و نه کسی می تواند از محدوده در نظر گرفته شده خارج شود، حتی رانندگان و خدمه نیز در هتل باقی می مانند و اگر کسی نیز از محدوده خارج شد باید تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن تست به مدت سه روز در قرنطینه بماند.

وی ادامه داد: همین شرایط برای تیم ها نیز در نظر گرفته شده است و سازمان بهداشت قطر که برنامه های بهداشتی را کنترل می کند همین برنامه را در نظر گرفته و تیم های نیز اجازه خروج از محدوده تعیین شده را ندارند.

رضایت AFC از عملکرد بنیادی فر و کمک داوران ایران

این داور بین المللی فوتبال ایران در رابطه با برخی مسائل مطرح شده که به بازگشت موعود بنیادی فر از قطر و عملکرد وی مربوط می شد، تصریح کرد: بنیادی فر به همراه ۹ داور و هشت کمک داور دیگر، داوران جدیدی بودند که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کردند که خوشبختانه عملکرد اکثر آن ها بسیار خوب بود و از عملکرد بنیادی فر رضایت داشتند و این فرصت برای وی به وجود آمده است که در سال های آتی نیز در لیست داوران لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و امیدواریم چنین فرصتی در اختیار برادران حیدری و آقایان اکرمی، کاظمی و سایر دوستان نیز قرار گیرد.

فغانی همچنان در دوحه

فغانی با اشاره به اینکه فردا مجددا اعلام می شود برخی داوران به کشورشان بازگردند، گفت: با توجه به نیاز، برخی داوران نیز در دوحه باقی خواهند ماند و خداراشکر که در دو بازی قضاوت شده از سوی بنده نیز شرایط بسیار مطلوب بود و به طور کلی از عملکرد داوران رضایت داشتند و تقریبا اشتباه تاثیرگذاری از سوی داوران در این تورنمنت رخ نداد. همچنین در ۲ بازی مرحله بعد، دیدارهای مرحله نیمه نهایی و دیدار فینال نیز از سیستم کمک داور ویدویی استفاده خواهند کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار