کد خبر: 1030280
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان :
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد: پل کلیشاد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصفهان، اظهار کرد: احداث کمربندی جنوب‌غرب اصفهان به‌عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان‌ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت است.

وی افزود: محور اصفهان-شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور از قبیل شیراز و یاسوج و محور آزادراه ذوب‌آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب‌غرب کشور مثل زرین‌شهر و شهرکرد را برقرار می‌کند که کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این پروژه به‌عنوان پازل بزرگ یاد می‌شود گفت: طول این مسیر که محور اصفهان- شهرضا وكمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می‌كند جمعاً ۱۷ كيلومتر است.

وی اضافه کرد: شروع این محور از محل پل راهداران(تقاطع غيرهمسطح) در محور اصفهان-شيراز، حد واسط مجتمع مسكونی شهرك سپاهان‌شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه بوده و پس از تقاطع، با محور ابريشم-آبنيل به محور آزادراه ذوب‌آهن در محل تقاطع كليشاد ختم می‌شود.

قاری قرآن تصریح کرد: این پازل بزرگ به چهار قطعه تقسیم‌بندی شده که قطعه نخست آن در حال حاضر از کیلومتر صفر تا ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم-آبنیل-مبارکه) محور به‌صورت رفت و برگشت چهارخطه در سال‌های گذشته پایان یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: قطعه دوم آن، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل، واقع در کیلومتر۱۲ به‌همراه ترانشه‌برداری عظیم منصوب‌‌‌‌به ترانشه آبنیل است که در حال حاضر پروژه‌ای با همین نام با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی درحال اجراست.

قاری‌قرآن با بیان اینکه عملیات اجرایی این پل تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: برای اجرای پل آبنیل تا کنون ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۲۸۶ هزار متر مکعب خاکریزی انجام شده و عملیات اجرایی باقیمانده آن، دال پل با ۴۰ هزار مترمکعب خاکریزی است.

وی ادامه داد: قطعه سوم حد فاصل پل آبنيل واقع در كيلومتر۱۲ الي۱۷ بوده كه در سنوات گذشته بخشی از عملیات اجرایی آن انجام شده است و در حال حاضر نیز جهت تکمیل این قطعه، فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطعه آخر این پروژه محل تلاقي كمربندي جنوبي اصفهان با آزادراه ذوب آهن يعني تقاطع غيرهمسطح كليشاد است اعلام کرد: پل کلیشاد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: جهت اتمام عملیات عمرانی پل کلیشاد احداث دسترسی‌های پل زیر گذر قرارداد دیگری منعقد شده که مطابق با برنامه زمان‌بندي پيشرفت بسيار مناسبی دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها