کد خبر: 1030271
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
هشدار پکن؛
وزارت خارجه چین با بیان اینکه بهبود روابط با واشنگتن به تصمیمات آن‌ها بستگی دارد، به آمریکا هشدار داد از قواعد بین‌المللی تبعیت کرده و در امور داخلی چین دخالت نکند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اقدامات ضد چینی اخیر آمریکا از جمله تحریم شرکت‌های مهم و مقامات حزب حاکم این کشور، با واکنش «وانگ یی» وزیر خارجه چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وانگ امروز (دوشنبه) ضمن اشاره به تمایل پکن برای ایجاد روابط قوی با آمریکا، گفت بهبود روابط دو کشور به اتخاذ تصمیمات صحیح واشنگتن بستگی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های آمریکا در قبال چین بالاخره روزی به «عقلانیت و واقعیت‌گرایی» بازگردد. به گفته او دو کشور باید گفتگو در تمام سطوح را از سر بگیرند.

بر این اساس، وزیر خارجه چین در واکنش به گزارش رویترز مبنی بر تصمیم آمریکا برای تحریم دوازده مقام ارشد حزب کمونیست این کشور به بهانه مسائل هنگ‌کنگ، به واشنگتن هشدار داد که از استاندارد‌های بین‌المللی پیروی کرده و در امور داخلی چین دخالت نکند.

سه منبع آگاه از جمله یک مقام آمریکایی امروز به رویترز گفتند، واشنگتن قصد دارد حداقل دوازده مقام چینی را در ارتباط با هنگ‌کنگ مورد تحریم قرار دهد.

چند روز پیش بود که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» چهار شرکت چینی از جمله شرکت «دریایی نفت ملی چین» و شرکت «بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها» را به بهانه ارتباط با ارتش و نهاد‌های نظامی این کشور، به لیست سیاه و تحریم‌های خود افزود.

وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این اقدام، ضمن ابراز مخالفت شدید با تحریم‌های جدید آمریکا بر شرکت‌های این کشور، از واشنگتن خواست سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی را متوقف کند
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار