کد خبر: 1030262
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
اعضای شورای شهر تبریز نسبت به کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهر واکنش نشان دادند.

محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: مجلس اخیرا اختیارات شورای شهر را در خصوص تعرفه عوارض محلی صلب کرده است و تدوین عوارض محلی را از شورا به وزارت کشور داده است که این کار موجب کاهش قدرت یک نهاد مردمی همانند شورا خواهد شد.

وی افزود: از رئیس شورای شهر و شورای استان درخواست داریم موضوع کاهش اختیارات شورای شهر را پیگیری کنند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه اظهار داشت: لایحه ارزش افزوده که در مجلس تصویب شده باعث شده شوراها مظلوم واقع شوند و موقعیت و استقلال شوراها را تقلیل می‌دهد که این برخلاف اصول قانون اساسی است.

غلامحسین مسعودی ریحان افزود: باید هرچه سریع تر از طریق نمایندگان استان این موضوع را پیگیری کنیم چرا که این اقدام همانند شلیک ‌موشک به شوراها است که باید موضع خود را نسبت به این اتفاقات پیش رو بگیریم.

وی اضافه کرد: مجلس ارزش افزوده را تصویب کرد و شورای نگهبان این لایحه را رد کرده است، باید شوراهای سراسر کشور موضع خود را در این خصوص مشخص سازند.

در ادامه و در راستای بررسی دستور دوم جلسه مبنی بر بررسی گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته فرج محمد قلی‌زاده گفت: لازم است سازمان آتش نشانی در خصوص مراقبت از اموال و دارایی های سازمان اقدامات مثبتش انجام‌ دهد.

وی افزود: مصوبات شورای شهر زمانی مثبت خواهد بود که کمکی به حل مشکلات و توسعه شهر بکند.

فریدون بابایی اقدم اظهار داشت: بیانیه ای توسط شورای شهر تبریز در خصوص تضعیف جایگاه شورای شهر از طرف مجلس شورای اسلامی صادر شود.

وی افزود: از نمایندگان مجلس انتظار نداشتیم چنین مصوبه‌ای در راستای تضعیف شورای شهر داشته باشند.

محمد باقر بهشتی اظهار داشت: برخی افراد که قرارداد آنها از سازمان آتش نشانی است در سایر ادارات فعالیت می‌کنند کنند که برای سازمان آتش نشانی بار‌مالی دارد که لازم‌است حقوق آنها از محل کارشان پرداخت شود تا برای سازمان بار مالی نداشته باشد.

گزارش حسابرسی سال ۹۷ سازمان ‌آتش نشانی و خدمات ایمنی به صورت مشروط به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر