کد خبر: 1030089
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
در شرایطی که دولت جدید امریکا برای ورود جو بایدن به کاخ سفید نیاز به همکاری مقامات اطلاعاتی و نظامی دولت کنونی این کشور دارد، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از مقام اطلاعاتی سابق این کشور فاش کرده که دولت ترامپ از برقراری دیدار میان مقام‌های اطلاعاتی پنتاگون با تیم انتقالی بایدن جلوگیری کرده است؛ اقدامی که می‌تواند در روند انتقال قدرت خلل ایجاد کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا با انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس‌جمهور آتی امریکا از منظر رسانه‌ها، موافقت کرده، اما یکی از مقام‌های سابق اطلاعاتی این کشور جمعه شب به شبکه خبر‌ی «سی‌ان‌ان» گفت که پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) در خصوص مسائل اطلاعاتی با تیم انتقالی بایدن همکاری نکرده است. سی‌ان‌ان بر اساس گفته این مقام سابق امریکایی گزارش کرده دولت ترامپ از بر‌قراری دیدار میان مقام‌های اطلاعاتی پنتاگون با تیم انتقالی بایدن جلوگیری به عمل آورده است. این اقدام بدان معناست که تیم انتقالی بایدن نتوانسته با مقام‌های آژانس اطلاعات دفاعی و امنیت ملی در این وزارتخانه دیدار کند.

یک منبع آگاه دفاعی امریکایی که نامی از وی برده نشده هم به سی‌ان‌ان گفته که روز جمعه نشستی با حضور مقام‌های دفاعی در خصوص سیاست‌های ارشد و مسائل امنیت بین‌المللی به منظور انتقال قدرت بر‌گزار شد، اما درباره مسائل اطلاعاتی بحثی نشده است. شبکه سی‌ان‌ان نوشته است: «پنتاگون در حالی از این دیدار جلوگیری به عمل آورده که دیدار‌ها و نشست‌های تیم انتقالی بایدن با دیگر وزارتخانه‌ها تاکنون بدون مشکل انجام شده است. این در حالی است که پنتاگون نیز چنین اقدامی را انکار کرده است. یکی از سخنگو‌های این وزارتخانه ضمن انکار هرگونه اقدام در این خصوص گفته است‌: «برای مصاحبه‌ها، نشست‌ها و انتقال به روز اطلاعات با تیم انتقالی همچنان همکاری می‌شود.» تیم انتقالی بایدن نیز در این خصوص اظهار‌نظری نکرده است. هفته گذشته پنتاگون برای همکاری با تیم انتقالی بایدن اعلام آمادگی کرد. دونالد ترامپ که با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خود را پیروز واقعی می‌داند، به هیچ وجه حاضر نیست انتقال قدرت به دولت بعدی امریکا به صورت مسالمت آمیز برگزار شود و تلاش می‌کند مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند. علاوه بر ترامپ دیگر مقامات واشنگتن هم جو بایدن را به ایجاد آشوب متهم می‌کنند. در همین راستا، اسکات اوگرِیدی گزینه پیشنهادی ترامپ به عنوان دستیار وزیر دفاع امریکا، جو بایدن را به انجام کودتا متهم کرد. به نوشته شبکه «سی ان ان» اوگریدی از پیشنهاد به اجرا گذاشتن حکومت نظامی در امریکا حمایت کرد. پیشنهاد اجرای حکومت نظامی در امریکا هفته گذشته از سوی یک گروه سیاسی موسوم به «کنوانسیون ما مردم» مطرح شد که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید نیز از آن حمایت کرده است. اوگریدی با اشاره به طرح مایکل فلین و کنوانسیون ما مردم، در پیامی توئیتری نوشته است: «نمی‌دانم چه کسی باید این را بشنود. اما زمانی که کودتایی علیه رئیس‌جمهور و کشور در حال انجام است، دعوت به اجرای حکومت نظامی فکر بدی نیست». ادعای مقامات کاخ سفید برای انجام کودتا از سوی دموکرات‌ها، در شرایطی است که تا چند هفته دیگر جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور امریکا وارد کاخ سفید می‌شود و مجمع الکترال هم او را به عنوان رئیس‌جمهور آتی این کشور برگزیده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار