کد خبر: 1030077
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
ژاپنی‌ها رؤیا‌های زیادی برای برپایی المپیک ۲۰۲۰ در سر داشتند، نقشه‌های زیادی کشیده بودند تا سود اقتصادی فراوانی را از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزش جهان به جیب بزنند، اما شیوع کرونا تمام این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و المپیک را به تعویق انداخت. هرچنداین روز‌ها عنوان می‌شود که این مسابقات حتماً در تابستان ۲۰۲۱ به میزبانی توکیو برگزار می‌شود، اما حتی دل‌خوش کردن به این اخبار هم نمی‌تواند جلوی ضرر و زیان به بار آمده از تعویق المپیک را بگیرد. ضرر و زیانی که علاوه بر هزینه‌های معمول برپایی المپیک حالا هزینه‌های مقابله با شیوع کرونا نیز به آن اضافه شده است. رؤیای ژاپنی‌ها به کابوس تبدیل شده، ولی آن‌ها همچنان امیدوار به آینده هستند.
حامد قهرمانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در این خصوص کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرد تعویق این بازی‌ها به مدت یک‌سال ۸/ ۲ میلیارد دلار برای آن‌ها هزینه اضافه خواهد داشت. هفته گذشته رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند هزینه تعویق ۹ /۱ میلیارد دلار است. براساس گزارش رویترز، هزینه این بازی‌ها مبلغی بیش از ۸/ ۲ میلیارد دلار است. این موضوع در نشست سه‌جانبه کمیته برگزاری بازی‌ها، نمایندگان دولت ژاپن و توکیو فاش شد.

گفته می‌شود مقامات شهری توکیو ۱/۱ میلیارد دلار برای برگزاری بازی‌ها کمک خواهند کرد. همچنین کمیته برگزاری رقابت‌های توکیو مبلغ یک میلیارد دلار را برای کمک اعلام کرده است. ۷۰۰ میلیون دلار باقی‌مانده توسط دولت ژاپن تأمین خواهد شد. کمیته برگزاری بازی‌های توکیو پیش از تعویق مسابقات اعلام کرده بود برای این بازی‌ها حدود ۱۳میلیارد دلار هزینه کرده است.

کمیته برگزاری بازی‌ها همچنین اعلام کرده است که توکیو ۲۰۲۰ با همکار IOC و سایر سازمان‌های مربوطه به کار خود ادامه می‌دهد تا هزینه‌های اضافی بازی‌ها را به جز هزینه‌های مربوط به مقابله با کووید ۱۹ کاهش دهد. بر این اساس توکیو ۲۰۲۰، فرمانداری توکیو و دولت ژاپن هر یک براساس توافقنامه، مسئولیت برخی از هزینه‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹را برعهده خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار