کد خبر: 1029949
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
انتشار کلیپ دو زورگیر خشن که پس از ضرب و جرح زن رهگذر در شهرستان کرمانشاه کیف او را سرقت کرده‌اند، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  در چند روز گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش کاربران را به همراه داشت. بر اساس این فیلم، خودروی پراید سفیدرنگ کنار زنی رهگذر توقف می‌کند و راننده و سرنشین پیاده شده و زن جوان را با تهدید چاقو مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند. زورگیران در حالی که زن رهگذر را نقش بر زمین کرده‌اند او را با لگد مصدوم می‌کنند. این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که دو مرد رهگذر در حالی که یکی از آن‌ها دست‌هایش را در جیب کرده شاهد ماجرا هستند و زورگیران هم بدون اینکه احساس کنند کسی برایشان ایجاد مزاحمت خواهد کرد، در کمال آرامش مرتکب سرقت و سوار خودروی خود شده و از محل دور می‌شوند. سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به خبرنگار ما گفت: این حادثه ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در فاز یک شهرک فرهنگیان اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: زن جوان در جریان حادثه از ناحیه دست مجروح و راهی بیمارستان شد که یک روز بعد از حادثه از بیمارستان مرخص شده است و تحقیقات پلیس برای بازداشت متهمان در جریان است.

دور باطل در برخورد با سارقان

در مورد کلیپ منتشر شده و اینکه سارقان با بی‌پروایی کامل و با خشونت زیاد مرتکب جرم می‌شوند، می‌تواند ریشه در ارتکاب رفتار‌های پرخطر گذشته‌شان داشته باشد. این دسته از مجرمان به خوبی می‌دانند که در صورت بازداشت و تحمل زندان و استفاده از بخشش‌های پیش‌بینی‌شده در قانون می‌توانند به راحتی به جامعه بازگردند و به مالباختگان خود دهن‌کجی کنند. موضوع دیگر استحاله دو رهگذر است که رفتار دو مجرم با زنی بی‌پناه را می‌بینند و به غیرتشان هم برنمی‌خورد که دست به تلفن همراهشان ببرند و پلیس ۱۱۰ را از ماجرا باخبر کنند.

وقوع سرقت در کشور شیوع زیادی پیدا کرده و دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که خود یا نزدیکانش در دام سارقان گرفتار نشده باشند. کافی است یک نفر در جمع درباره سرقتی که برایش رقم خورده حرف بزند، آن وقت دیگران هم تجربه‌هایی که برایشان رقم خورده به اشتراک خواهند گذاشت. نگرانی‌های مطرح شده در جامعه بابت پایین آمدن روز به روز احساس امنیت برای شهروندان و بالا رفتن احساس امنیت برای سارقان است. اینکه عمده سارقان دارای سوابق مجرمانه هستند و از یک در زندان وارد و از در دیگر به راحتی خارج می‌شوند، نشان از پایین بودن هزینه جرم دارد. برای همین است که بعد از رهایی از زندان به راحتی به چرخه جرم برمی‌گردند و این بار با تجربه بیشتری مرتکب سرقت می‌شوند. پلیس بار‌ها از افزایش سرقت‌های خرد و به پیوست آن تشکیل قرارگاه‌های مبارزه با سرقت خبر داده است، با این حال تلاش‌های صورت گرفته منجر به افزایش احساس امنیت در جامعه نشده است. با وضعیت موجود روشن است تا زمانی که در شیوه برخورد با مجرمان و محروم نکردن آن‌ها از حقوق اجتماعی بازنگری نشود و هزینه ارتکاب جرم بالا نرود، در روی همان پاشنه خواهد چرخید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار