کد خبر: 1029885
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
گلاره عباسی، بازیگر و موسس گروه سوینا جمعه 14 آذر بعد از گفتگوی ویژه خبری، مهمان برنامه «دست در دست» از شبکه دو سیما می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو ؛ گلاره عباسی بازیگر سینما و تلویزیون و موسس گروه سوینا (سینمای ویژه نابینایان) با همراهی یکی از اعضای این گروه مهمان برنامه «دست در دست» می‌شود تا در فضایی پاییزی و صمیمانه با سلمان فرخنده به گفتگو درباره فعالیت‌های ویژه مجموعه کم‌بینایان و نابینایان در شرایط امروز جامعه بپردازد.
گلاره عباسی در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در ایران و به منظور توضیح دار کردن فیلم‌های سینمایی برای جامعه نابینایان کشور گروه سوینا را تشکیل داد. در این مجموعه، فیلم‌های سینمایی در حال اکران و فیلم‌هایی که در گذشته اکران شده به‌همراه توضیحات صوتی برای مخاطبان نابینا نمایش داده می‌شود. از دیگر فعالیت‌های سوینا می‌توان به تهیه کتاب‌های صوتی، نمایشنامه‌خوانی و ایجاد بستری مناسب برای همکاری میان افراد نابینا و هنرمندان در حوزه‌های موسیقی، برنامه‌سازی کودک، برنامه‌های رادیویی و ... اشاره کرد.
در این برنامه تینا تقویان، یکی از اعضای کم‌بینای گروه سوینا، گلاره عباسی را همراهی می‌کند. او کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی است که در تدوین، گویندگی و ترجمه همراه «سوینا» است.
مهمان دیگر این برنامه منصوره کریمی از اعضای گروه جهادی دختران زوارالزهرا است. گروهی از دختران نوجوان که در دوران کرونا با حضور در بیمارستان‌ها به صورت داوطلبانه و اقداماتی نظیر تولید ماسک و گان و تامین ارزاق برای خانواده‌های کم‌توان مالی و کمتر برخوردار سعی در ادای سهم خود در انتشار مهرورزی و هم‌نوع‌دوستی در جامعه دارند.
گفتنی است «دست در دست» تا کنون علاوه بر میزبانی از اهالی فرهنگ و هنر از جمله سیدمحمود انوشه، لاله اسکندری، سوگل طهماسبی، کاوه خداشناس، داود نماینده، نصرالله مدقالچی، رضا فیاضی، علیرام نورایی و .... روایت‌گر داستان افرادی بوده که در این ایام به صورت ویژه‌ای به امدادرسانی به همنوع مشغول بوده‌اند.
«دست در دست» که تیتراژ آن را حامد فقیهی خوانده، علاوه بر دعوت و گفتگو با چهره‌های حوزه‌‌‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی، اجتماعی و ... به پخش گزارش‌هایی از کمک همدلانه مردم به یکدیگر در سراسر ایران می پردازد.
تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیش قدم بوده‌اند، برگزاری پویشی مردمی با محوریت ارسال داستان هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده از دیگر قسمت‌های این برنامه است.
این برنامه کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدادی و کارگردانی مهدی زنگنه که پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار