کد خبر: 1029884
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
جو بایدن:
نامزد دموکرات مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان تصمیم احتمالی ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف خود را نشانه ای مهم برای انتقال مسالمت آمیز قدرت دانست.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جو بایدن» شامگاه پنج شنبه در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان گفت که تصمیم احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده برای شرکت در مراسم تحلیف او موضوعی مهم خواهد بود، زیرا نشاندهنده یک نقطه پایان بر بلوا و آشوب پساانتخاباتی در این کشور و همچنین به پایان رسیدن فرآیند مسالمت آمیز انتقال قدرت خواهد بود.

بایدن همچنین گفت که او «به شدت نگران وجهه آمریکا در اذهان مردم جهان است».

گفتنی است که مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا روز بیستم ژانویه ۲۰۲۱ و پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا از سوی کنگره (ششم ژانویه) برگزار می شود.

بایدن در حالی این اظهارات را بیان می کند که ترامپ به ادعاهای خود مبنی بر تقلب در انتخابات سوم نوامبر و عدم پذیرش شکست در این انتخابات ادامه می دهد و پیش بینی رسانه های جریان اصلی در آمریکا مبنی بر پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات را به باد انتقاد می گیرد.

اما به رغم تمام تقلاهای کارزار انتخاباتی ترامپ برای به چالش کشیدن نتیجه این انتخابات، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا با آغاز فرآیند رسمی انتقال قدرت به بایدن موافقت کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار