کد خبر: 1029814
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به‌منظور کنترل قیمت تخم‌مرغ، عرضه مستقیم آن به قیمت ۱۴۵ هزار ریال از طریق تعاونی‌های مصرف کارمندی و کارگری، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، کاسبان امین و بازارهای شهرداری انجام می‌گیرد.

علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی ، گفت: قیمت تخم‌مرغ طی یک ماه اخیر روند افزایشی داشته  و به قیمت هر کیلوگرم ۱۸۰ هزار ریال رسید که باید جلوی گران‌فروشی این ماده پروتئینی را گرفت و نظارت بر عرضه در این بخش را تشدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: برای کنترل قیمت تخم‌مرغ نیز توزیع آن با قیمت مصوب در شبکه منتخب، برخورد قانونی با گران‌فروشی در سطح عرضه و کنترل بیشتر روی صادرات این محصول مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اختیاری در تعیین قیمت برای مرغ زنده یا گوشت مرغ ندارد اما می‌تواند قیمت مورد نظر استان را به تهران پیشنهاد کند که آن را بررسی کنند.

رسولیان با تأکید بر عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در بازار خراسان رضوی افزود: باید از فروشنده‌ای که قیمت مصوب ۲۰۴ هزار ریال را برای هر کیلوگرم مرغ کشتار روز رعایت می‌کند با مشوق‌هایی حمایت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه گوشت قطعه‌بندی مرغ به قیمت مصوب کارگروه در بازار عرضه خواهد شد، گفت: قیمت‌های اعلام شده از سوی انجمن صنفی کشتارگاه‌های طیور استان در خصوص مرغ قطعه‌بندی شده بر مبنای قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال باید به معاونت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده شود و هر چه کارشناسان این سازمان تصویب کردند، مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان خواهد شد تا ملاک نظارت بازرسان بر بازار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همه فروشگاه‌هایی که اجازه عرضه کالا با قیمت مصوب طرح تنظیم بازار کشور را دارند باید در سامانه ثبت شوند، بیان کرد: ثبت فروشگاه‌ها در سامانه و توزیع مویرگی کالاهای طرح تنظیم بازار در سطح شبکه توزیع از ایجاد صف در مقابل فروشگاه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

علی غفوری مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تخم‌مرغ از این استان به استان‌های دیگر عرضه می‌شود که این موضوع روی افزایش قیمت آن تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به سهم ۳.۵ میلیون دلاری خراسان رضوی در صادرات تخم‌مرغ، بیان کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کردیم که مدیریت سهم صادراتی استان از تخم‌مرغ را به جای اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به خود استان واگذار کنند تا کنترل بیشتری روی آن صورت گیرد.

سعادت علی نیا، مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی نیز در این نشست، اظهار کرد: روزانه ۳۸۰ تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود در حالی که نیاز استان در روز ۲۳۳ تن است و مازاد آن می‌تواند از خراسان رضوی صادر شود.

محمدجواد ساعدی، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ از ۱۲ آبان ماه نسبت به ۱۲ آذرماه ۲۸.۷ درصد افزایش یافته است، گفت: به‌منظور تشدید نظارت بر مراکز عمده پخش تخم‌مرغ، پنج فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۲۴ میلیون ریال در استان تشکیل شد.

محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، بیان کرد: پیش‌تر نهاده پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌شد اما اکنون خرید نهاده به صورت مستقیم توسط مرغدار انجام می‌شود لذا بر روی قیمت تخم‌مرغ اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی پیشنهاد کردند که طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای کل تخم‌مرغ استان را تأمین کنند مشروط بر اینکه به آن‌ها اجازه داده شود که مازاد بر تولید خود را صادر نمایند.

اورانی تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از چند نرخی بودن قیمت مرغ، نظارت بهتر بر عرضه مرغ، جلوگیری از تشکیل صف در این خصوص، نشستی با متولیان بخش خصوصی و دولتی در این سازمان برگزار و قیمت مرغ زنده هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کننده تا اطلاع ثانوی ۲۳۰ هزار ریال پیشنهاد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار