کد خبر: 1029752
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
دبیر سومین جشنواره مد و لباس کودک مطرح کرد
دبیر سومین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان با تأکید بر اینکه لباس به نوعی تشکیل‌دهنده زندگی و فرهنگ فرزندان ماست، معتقد است: ما از تهاجم فرهنگی در زمینه پوشاک رنج می‌بریم، اما اطلاع نداریم که خودمان باعث تهاجم فرهنگی شده‌ایم.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: غزاله بهمنی، دبیر سومین جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان درباره کمبود طراحی مناسب برای لباس کودکان و نوجوانان به خبرنگاران جوان گفت: هدف اصلی ما در این دوره از جشنواره، کمک به ارتقای دانشِ علمی و فنی در بخش لباس کودک و نوجوان است. در طراحی و تولید لباس نوجوانان نواقص فراوانی وجود دارد. عموماً دخترانِ نوجوان در سن ۱۴ تا ۱۸سالگی لباس زنانه و پسران لباس مردانه می‌پوشند. تلاش ما این است که فقر موجود در طراحی لباس نوجوان برطرف شود.

این کارشناس حوزه پوشاک کودک و نوجوان درباره تهاجم فرهنگی در این زمینه اظهار کرد: ما از تهاجم فرهنگی در زمینه پوشاک رنج می‌بریم، اما اطلاع نداریم که خودمان باعث تهاجم فرهنگی شده‌ایم. اگر تولیدکنندگان پوشاک مردانه و زنانه به صورت تخصصی وارد بحث پوشاک نشوند، اقتصاد این بخش با بحران مواجه می‌شود و کالای مورد استفاده بچه‌ها، تولیدات وارداتی خواهد بود. به این ترتیب بچه‌ها در سن رشد لباس‌هایی را به تن می‌کنند که مملو از المان‌هایی متضاد با فرهنگ غنی کشورمان است. نبود تولید مناسب در داخل، باعث مورد استقبال واقع شدن محصولات نامناسب خارجی شده است. وی در ادامه با اشاره به کم‌شدن انگیزه تولیدکنندگان پوشاک در دوران کرونا اظهار داشت: خیلی از فعالان پوشاک نسبت به ادامه فعالیت خود دلسرد شده‌اند. تلاش می‌کنیم امید را به آن‌ها برگردانیم و آن‌ها را متقاعد کنیم که با انگیزه مضاعف فعالیتشان را ادامه دهند.

بهمنی افزود: طراحان ما باید تمام تمرکز خود را روی علاقه بچه‌ها بگذارند. نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که کودکان و نوجوانان با لباس خود زندگی می‌کنند و این لباس به نوعی تشکیل‌دهنده زندگی و فرهنگ فرزندان ماست. کودکان تنها دارایی‌شان لباس است. آن‌ها در سنین پایین حتی با طراحی‌های لباس حرف می‌زنند و با آن‌ها بازی می‌کنند. چطور می‌توان منکر نقش بالای لباس در رشد و یادگیری فرزندان شد.

این فعال حوزه لباس درباره جشنواره امسال نیز بیان کرد: برای اولین بار در جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان ویدئو‌های آموزشی به زبان عادی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده که از طریق آن اطلاعات مناسب در زمینه‌های تخصصی پوشاک به آن‌ها داده می‌شود. بخش کیف و کفش و سلامت آن متناسب با سن کودک و نوجوان به جشنواره امسال اضافه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار