کد خبر: 1029732
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
مرد جوانی که در پاتوق خلافکاران از سوی یکی از دوستانش هدف اسیدپاشی قرار گرفته‌بود، بدون قید و شرط از او اعلام گذشت کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: دقایقی از ساعت‌۲۴ شامگاه دوشنبه ششم مرداد امسال گذشته بود که به مأموران پلیس تهران خبر حادثه اسیدپاشی گزارش شد.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه که خانه قدیمی در خیابان وحدت اسلامی بود، شدند. بررسی‌ها نشان داد محل حادثه پاتوق خلافکاران و معتادان است که لحظاتی قبل پسر جوانی به نام مقصود در درگیری با یکی از دوستانش به نام بهادر روی او مایع اسیدی پاشیده‌است به طوری‌که بهادر دراین حادثه از ناحیه دست و چشم و صورت آسیب دیده و برای درمان راهی بیمارستان شده است.

همچنین مشخص شد دو نفر از دوستان بهادر عامل اسیدپاشی را هنگام فرار دستگیر کرده و به شدت کتک زده‌اند.

متهم پس از دستگیری در دادسرای امور جنایی تهران مقابل قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه‌سوم به اسیدپاشی روی دوستش اعتراف کرد و مدعی شد که یک روز قبل از حادثه بهادر او را مورد آزار قرار داده و به همین سبب از او کینه به دل گرفته و روی او مایع اسیدی پاشیده است.

ادعای جدید

در حالی پزشکان اعلام کرده‌بودند، سوختگی بهادر از نوع درجه‌سه است، متهم در بازجویی‌های بعدی ادعای تازه‌ای را مطرح کرد. وی گفت: «عمه‌ام چند سال قبل زیر زمین خانه‌اش را به مردی معروف به دایی شاهرخ اجاره داد و او هم آنجا را پاتوق افراد خلافکار کرده بود. من از سه سال قبل به پاتوق دایی شاهرخ رفت و آمد داشتم و آنجا مواد می‌کشیدم. چند روز قبل از حادثه پیش دایی شاهرخ رفتم که او از من خواست مقداری برای او اسید بخرم. او گفت که مایع اسیدی را برای پاک کردن رنگ لازم دارد. آن روز بهادر هم برای کشیدن مواد به پاتوق آمده‌بود که از من خواست فندکم را برای مصرف مواد به او بدهم. من فندک گرانقیمتم را به او دادم و گفتم که امانت است، اما او پس نداد. روز حادثه برای دایی شاهرخ مایع اسیدی بردم و داخل سرنگی ریختم و روی پله‌ها گذاشتم که بهادر را دوباره دیدم. از او خواستم فندک امانتی و گرانقیمت را پس دهد، اما او شروع به فحاشی کرد که با هم درگیر شدیم و یک لحظه دستم روی سرنگ اسیدی رفت و آن را برداشتم و مایع داخل آن را روی او خالی کردم.»

متهم پس از تحقیقات روانه زندان شد تا اینکه دیروز شاکی به دادسرا رفت و متهم را بدون هیچ قید و شرطی بخشید.

وی گفت: «در این حادثه من از ناحیه چشم، ساعد، شانه و صورت دچار سوختگی شدم و پزشکی قانونی هم حدود ۱۸‌درصد دیه کامل یک انسان را برای من در نظر گرفت، اما الان تصمیم گرفتم بدون گرفتن هیچ دیه‌ای متهم را ببخشم. چون مقصود از دوستان من است و در بازجویی‌ها اظهار پشیمانی کرده و گفته است که قصد اسیدپاشی نداشته است.»

بدین ترتیب با اعلام رضایت شاکی پرونده متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری رسیدگی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار