کد خبر: 1029679
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
با مشارکت تشکل‌های مردمی محقق شد
سرپرست معاونت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: دو گرمخانه سیار متشکل از دو اتوبوس برای استراحت و استفاده از محیط گرم در ساعات سرد برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب تدارک و راه‌اندازی شده است.

رضا دانایی، سرپرست معاونت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به راه‌اندازی دو گرمخانه سیار برای حمایت بیشتر از شهروندان بی‌خانمان، گفت: دو اتوبوس تحت عنوان «گرمخانه سیار» که برای استراحت موقت این افراد در نظر گرفته شده، به ارائه خدمات ابتدایی پذیرایی و کمک‌های اولیه می‌پردازند.

وی در خصوص خدمات رفاهی این گرمخانه‌ها، اظهار کرد: پذیرایی با غذای گرم و چای، ارائه خدمات اولیه پرستاری مانند باند و پماد برای استفاده افراد کارتن‌خواب در این گرمخانه‌های سیار تدارک دیده شده و این اتوبوس‌ها در مناطقی که به عنوان پاتوق و محل تجمع آنان شناسایی شده، برای ساعاتی توقف کرده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

سرپرست معاونت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، بیان کرد: گرمخانه‌های سیار با مشارکت تشکل‌های مردمی و فعالان این حوزه راه‌اندازی شد، زیرا جلب اعتماد این قشر آسیب‌دیده نیازمند حضور متخصصان و فعالان این حوزه است.

وی ادامه داد: این خدمات توسط نهادهای مردمی با حمایت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری محقق می‌شود.

دانایی یادآور شد: در کنار این گرمخانه‌های سیار، ماشین‌های پشتیبانی برای انتقال افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان به گرمخانه‌های ثابت حضور دارند. اگر فردی پس از دریافت خدمات ابتدایی در این اتوبوس‌ها تمایل به حضور در گرمخانه‌های شهرداری را داشت توسط این ماشین‌های پشتیبانی به این مراکز منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتقال و استفاده از گرمخانه‌های ثابت کاملاً اختیاری و بدون اجبار افراد صورت می‌گیرد و هدف اصلی ما حمایت از این گروه آسیب‌دیده و توزیع عادلانه خدمات شهری به آنان است.

گفتنی است که از عموم شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان این موضوع را با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در میان گذاشته و از جان این افراد در مقابل آسیب‌های احتمالی ناشی از برودت هوا حراست کنند.

در حال حاضر هشت گرمخانه ثابت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در مناطق مختلف شهری، آماده پذیرایی از شهروندان بی‌خانمان و افراد کارتن‌خواب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار