کد خبر: 1029610
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
سرویس ایران جوان آنلاین: وقتی از جهاد و کمک مؤمنانه صحبت به میان می‌آید، نباید فقط به سبد معیشتی و تهیه لوازم‌التحریر و توزیع غذای گرم فکر کرد. می‌شود کاری کرد که سال‌ها آثارش باقی بماند و حتی نسل‌های بعد از این کمک‌ها بهره ببرند. درست مثل کاشت ۵ هزار اصله نهال بادام کوهی که به همت جهادگران بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد در استان فارس صورت گرفت.

روستای علی‌آباد کمین در شهرستان پاسارگاد طی روز‌های اخیر شاهد حرکتی زیبا بود. جهادگران به دل طبیعت زدند و ۵ هزار اصله نهال بادام کوهی را کاشتند تا کمکی مؤمنانه به آیندگان کرده باشند. در همین رابطه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه ۵ هزار اصله نهال بادام کوهی با همکاری بسیج سازندگی این شهرستان و گروه‌های جهادی در علی‌آباد کمین کاشته شد، می‌گوید: «اجرای طرح نهالکاری در محدوده ۱۳۴ هکتاری نهالستان علی‌آباد کمین، سال قبل اجرا شده بود که به دلایل مختلفی در قسمت‌هایی از این طرح، درختان کاشته شده خشک شد که با پیگیری‌های به‌عمل آمده عملیات واکاری درختان با استفاده از نهال درخت بومی بادام کوهی در دستور کار قرار گرفت.»

حسن خسروانیان با بیان اینکه در این مرحله ۵ هزار اصله نهال بادام کوهی کاشت شده است، ادامه می‌دهد: «با توجه به وضعیت آب و هوایی و نیز شرایط رویشگاهی، بادام کوهی از گونه‌های بومی و سازگار با منطقه به شمار می‌رود و با توجه به شروع بارش‌ها، انتظار می‌رود همه نهال‌های کاشته شده، سبز و پایدار باقی بمانند.» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از تعامل و همکاری بسیار خوب بسیج سازندگی ناحیه پاسارگاد و حضور بسیجیان و گروه‌های جهادی در اجرای این برنامه تشکر و قدردانی کرده و تصریح می‌کند: «این کار نشان داد می‌توان از ظرفیت جهادگران برای کار‌های بزرگ استفاده کرد. بسیج از بطن جامعه و همیشه در کنار مردم بوده و در پروژه‌های بعدی حتماً از این نیروی مستعد و آماده بهره خواهیم برد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار