کد خبر: 1029597
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزی‌پروری خبر داد.
سجاد مرسلي
سرویس ایران جوان آنلاین: مراسم افتتاح و نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد ملی «دریای برکت» با هدف حمایت از ایده‌ها، طرح‌های کسب و کار و اشتغال‌آفرینی در حوزه زنجیره آبزی‌پروری برگزار شد و امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امنیت غذایی به خصوص در حوزه آبزیان، بنیاد برکت تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزی‌پروری را تا پایان سال ۹۹ هدف‌گذاری کرده است. وی ادامه داد: علاوه بر تولید ۱۱ هزار تن پروتئین از طریق آبزی‌پروری، ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی نیز در قالب رویداد دریای برکت در دستور کار است.

مدنی با تأکید بر پتانسیل‌های مغفول‌مانده کشور در حوزه پرورش آبزیان اظهار داشت: کشور از ۱۲ هزار کیلومتر مربع پهنه آبی و ۳۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی برخوردار است که باید از این ظرفیت استفاده شود. سهم ایران از تولید ۲۱۳ میلیون تنی آبزیان در دنیا فقط یک میلیون و ۲۰۰ تن یعنی فقط نیم درصد است. همچنین در حالی که ۵۶ میلیون نفر در حوزه پرورش آبزیان در دنیا مشغول به کار هستند، این رقم در کشور ما کمتر از ۲۲۰ هزار نفر است.

این مسئول افزود: میانگین سرانه مصرف آبزیان در دنیا ۲۲ کیلوگرم است که این رقم در کشور ما به ۱۲ کیلوگرم می‌رسد. هر چند که مصرف گوشت آبزیان در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ برابر شده است. وی تأکید کرد: بنیاد برکت جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای افزایش تولید پروتئین از طریق پرورش آبزیان در کشور صورت داده و اقدام به انعقاد تفاهمنامه‌هایی در این راستا کرده است. بر این اساس، هشت طرح آبزی‌پروری از طریق بنگاه‌های متوسط با ظرفیت تولید ۷ هزار تن انواع آبزیان و ایجاد ۱۷۰۰ اشتغال تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین تولید ۴ هزار تن گوشت آبزیان در قالب ۱۲۰۰ طرح اشتغالزایی خرد و خانگی در دستور کار است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد از ایده‌ها و طرح‌های نوین در حوزه آبزی‌پروری استقبال کرده و از صاحبان ایده‌های برتر حمایت‌های لازم را به‌عمل خواهد آورد. تا به امروز و با وجود منتشر نشدن فراخوان در رسانه‌ها، ۶۵ طرح و ایده به رویداد دریای برکت رسیده است. مدنی توضیح داد: سازمان‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آبزی‌پروری را شناسایی کرده و با هدف ایجاد زنجیره تولید، میان آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم.

وی برگزاری رویداد دریای برکت را در ادامه دو رویداد کاک برکت و چرخ برکت ارزیابی کرد و گفت: رویداد‌های کاک برکت و چرخ برکت با هدف تولید حداقل ۶ میلیون دست پوشاک و ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای کولبران سه استان مرزی کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه در حال برگزاری هستند و به ترتیب، ۴۰۰ و ۶۷۵ طرح به این دو رویداد ارسال شده است. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار امیدواری کرد که با برگزاری رویداد دریای برکت و دریافت ایده‌های جدید و تشکیل شبکه‌ها، شاهد افزایش تولید آبزیان در کشور باشیم.

در نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد ملی «دریای برکت»، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس نیز خواستار حذف واسطه‌ها از فرآیند تولید و فروش آبزیان در کشور شد. معین‌الدین سعیدی گفت: موضوع اقتصاد دریامحور با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است و آبزی‌پروری می‌تواند تأثیری شگرف بر معیشت مردم داشته باشد. نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام با مطالعات گسترده قبلی است و با شرایط فرهنگی و اجتماعی هر منطقه سنخیت دارد.

گفتنی است، کارآفرینان و ایده‌پردازان تا پایان آذرماه می‌توانند با مراجعه به نشانی event. barkat. ir طرح‌ها و ایده‌های خود را در حوزه زنجیره آبزی‌پروری به رویداد دریای برکت ارائه و ارسال کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
سردبیر محترم : شاید این نظر ارتباطی به متن حاضر نداشته باشد ولی باید برای داشتن نسلی نو و خلاق و سالم برای مدیریت آینده کشور حتما باید به آن توجه نمود :
کارشناسان محترم : از آنجا که تغذیه درست رشد جسمی و قد و تناسب اندام علاوه بر رشد عقلانی و عاطفی ... بزرگترین عامل شکل گیری - استقلال و ثبات شخصیت و ورود افراد به دوران جوانی و احساس نشاط و شروع یک زندگی زیباست چرا دولتهای ما هیچ سیاست عملی راهبردی در رشد طبیعی قد و تغذیه سالم برای شهروندان و نسل جوان خود ندارند زیرا تغذیه بد ؛ دختران و پسران مارا دچار عدم تناسب جسمی و انواع کسالتها و بیماری روحی و جسمی ناشی از آن و نداشتن اعتماد به نفس و نشاط لازم برای زندگی میکند براستی چرا نوجوانان ما که در این دوران نیاز به تغذیه کامل برای رشد طبیعی جسمی و بلوغ عاطفی و فکری دارند دائما به فکر رژیم های غلط غذایی خود ساخته برای لاغر شدن هستند در حالیکه افزایش وزن در این دوران طبیعی است و علت آن افزایش رشد استخوانها و عضلات برای ورود به دوران جوانی است نه افزایش چربی ... چرا کارشناسان در برنامه های تلویزیونی این موضوع حیاتی را برای داشتن نسلی سالم برای آینده و مدیریت و ساختن کشور هشدار نمیدهند ؟!... براستی چرا نسل‌های جدید ما امروزه کوتاه قد ترند ؟!...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار