کد خبر: 1029595
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
فرماندار ایالت ویسکانسین امریکا نتایج انتخابات ایالتی و پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این ایالت را تأیید کرد. ایالت آریزونا نیز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا را به نفع جو بایدن تأیید کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تونی اوِرس، فرماندار ویسکانسین، نتیجه نهایی شمارش آرا در این ایالت را اعلام و پیروزی جو بایدن در ایالت ویسکانسین را تأیید کرد.

پیش از این نیز پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا در انتخابات ایالت آریزونا، تأیید شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی بایدن در ویسکانسین پس از بازشماری بخشی از آرا تأیید شد که در جریان آن اختلاف آرای دو طرف به ۲۰هزار و ۶۰۰ رأی رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی امریکا وعده داده که در این مورد پرونده حقوقی به جریان می‌اندازد.

به گزارش این خبرگزاری امریکایی، آریزونا نیز پیروزی بایدن را با اختلاف اندکی در مقابل ترامپ تأیید کرده است. بایدن دومین نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا است که در ۷۰ سال اخیر در آریزونا پیروز می‌شود. او با ۱۰هزار و ۴۵۷ رأی یا ۳/ ۰ درصد آرا در این ایالت از دونالد ترامپ جلوتر است. کالج الکترال یا مجمع گزینندگان دو هفته دیگر برای بررسی نتیجه رأی‌گیری در ایالت‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

حدنصاب پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا ۲۷۰ رأی الکترال است و دونالد ترامپ اعلام کرده که در صورت تأیید پیروزی بایدن از سوی کالج الکترال، در موعد مقرر کاخ سفید را ترک خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور با اشاره به پخش مستقیم جلسه استماع تیم حقوقی‌اش در ایالت آریزونا در حساب توئیتری خود نوشت: فساد کامل در انتخابات در آریزونا. هم اکنون جلسه استماع در حال پخش است! چرا فاکس نیوز جلسات استماع در آریزونا را پوشش نمی‌دهد؟

در همین حال براساس نظرسنجی جدید پایگاه گالوپ، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا به ۵۵ درصد رسیده که بالا‌ترین میزان محبوبیت وی از زمان ورودش به رقابت‌های ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. البته میزان محبوبیت بایدن در فوریه ۲۰۱۹ میلادی یعنی دو ماه پیش از آنکه نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را اعلام کند، کمی بالاتر بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار