کد خبر: 1029486
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کرونا در استان و تاثیر محدودیت‌ها بر کاهش آمار بیماری، گفت: برای قطعی صحبت کردن باید یک هفته دیگر صبر کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر نادر توکلی درباره آمار کرونا در استان تهران، گفت: آمار‌ها رو به افزایش نیست و تا حدی رو به کاهش است؛ ولی قضاوت بیشتر در مورد این موضوع هنوز زود است.

وی درباره ارزیابی‌هایی که از اجرای محدودیت‌ها و تاثیر آن بر موارد جدید بیماری وجود دارد، گفت: ارزیابی اینکه کاهش آمار چقدر در ارتباط با محدودیت‌ها بوده، هنوز زود است؛ زیرا معمولا دو هفته بعد از آغاز یک اتفاق مانند محدودیت‌ها، شاهد تاثیرات آن هستیم. البته شاید با گذشت تقریبا یک هفته از آغاز اعمال محدودیت‌ها بتوان استنادی هم به آن‌ها داشت. محدودیت‌ها با کاهش تردد‌ها در سطح شهر همراه بوده است که این موضوع قطعا به کاهش زنجیره انتقال ویروس کمک می‌کند.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا کاهش آمار مرگ و میر کرونا در کشور را می‌توان به استان تهران هم تعمیم داد یا خیر؟، بیان کرد: می‌توانیم آمار کل را به آمار استان تعمیم دهیم؛ زیرا آمار مرگ و میر روز گذشته در استان نسبت به روز‌های قبل کاهش داشته است. البته تاثیر محدودیت‌ها در میزان مرگ ومیر آنی نخواهد بود؛ معمولا آثار مداخلات طی هفته اول در موارد بروز بیماری و طی هفته دوم در موارد مرگ و میر مشهود می‌شود؛ البته بخشی از این کاهش آمار را می‌توان به محدودیت‌ها استناد کرد، اما برای قطعی صحبت کردن باید تا هفته آینده صبر کنیم.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که داریم اعمال محدودیت‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد حمل و نقل درون شهری را کاهش داده است. از طرفی مشاغل غیرضروری تعطیل هستند و همچنین مهمانی‌های خانوادگی کاهش یافته است. این در حالی است که افزایش تست‌ها و شناسایی افراد تماس نزدیک با فرد مبتلا به کرونا، سبب بیماریابی قوی‌تر شده است؛ بنابراین محدودیت‌ها به موازات طرح غربالگری جدید کمک می‌کند طی یک ماه آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

توکلی درباره طرح محله‌محور مقابله با کرونا، تصریح کرد: مقام عالی وزارت ابلاغیه جدیدی مبنی بر ساماندهی قرنطینه داشتند و کسانی که امکان قرنطینه ندارند در اماکن مراقبتی، مراقبت دریافت کنند و از طرفی پشتیبانی معیشتی هم انجام می‌شود.

وی درباره الزام همراه داشتن کارت ملی برای ورود به حمل و نقل عمومی و گرفتن خدمت از ادارات، اظهار کرد: این موضوع هنوز اجرایی نشده است. نکته اصلی آن این است که بتوانند کسانی که تست مثبت هستند را به این شیوه شناسایی کرده و از تردد آن‌ها جلوگیری به عمل آید. در شرایط فعلی چندان امکان تحقق این امر نیست، مگر اینکه در جا‌هایی مانند پرواز هوایی و تردد ریلی بتوان آن را اجرایی کرد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار