کد خبر: 1029271
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
مسلم شبانی
درست در سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، عوامل امریکای جنایتکار و رژیم سفاک صهیونیستی، دست به جنایتی تازه زده و یکی از برجسته‌ترین دانشمندان هسته‌ای و دفاعی کشور یعنی دکتر محسن فخری‌زاده را در شهر آبسرد دماوند به شهادت رساندند.

در تحلیل چرایی ترور دکتر فخری‌زاده باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی در انتهای دولت ترامپ به دنبال راه انداختن جنگی دیگر در منطقه است زیرا ترامپ که انتخابات را به رقیب خود باخته، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و چه‌بسا بخواهد منطقه را درگیر جنگی دیگر کرده و سپس کاخ سفید را ترک کند. شاهد مثال این تحلیل، صحبت‌های اخیر نتانیاهو است. وی پس از ترور شهید فخری‌زاده، ویدئویی منتشر کرده و گفت: «می‌خواهم لیست کار‌هایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کار‌ها مطلع کنم ولی می‌خواهم به شما بگویم یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پرتنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید.»

باید توجه داشت که انتقام سخت ما از دشمنان فقط منحصر به جنبه نظامی نیست، اگرچه جنبه نظامی انتقام هم بسیار مهم بوده و همواره در دستور کار مسئولان امر قرار دارد و اصلاً جنبه نظامی انتقام، یک اقدام راهبردی برای بازدارندگی و تغییر محاسبات دشمنان تلقی می‌شود، اما همان‌گونه که در شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، انتقام سخت از امریکا فقط با خروج این رژیم از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد و حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد به فرموده رهبر حکیم انقلاب، صرفاً یک سیلی بود نه انتقام خون حاج‌قاسم عزیز؛ در انتقام از آمران و عاملان شهادت دکتر فخری‌زاده نیز، اگرچه قطعاً ضربه نظامی به دشمن فرود خواهد آمد، اما انتقام حقیقی این شهید عزیز، ادامه راه پرافتخاری است که او یکی از سردمداران آن بوده است. انتقام واقعی ما از امریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنان در این است که تلاش ما در صنعت هسته‌ای، دفاعی، پزشکی و سایر عرصه‌هایی که شهید فخری‌زاده‌ها دنبال می‌کردند را به اوج قله پیشرفت رسانده و ایرانی قدرتمند بسازیم که البته این مطالبه دوم رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران است: «و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.»

باید به این نکته توجه داشت که نباید در این زمینه با فضاسازی‌های توأم با احساسات و به راه انداختن خط متهم‌سازی در داخل، دشمن بیرونی را که به کشمکش پس از این حادثه چشم دوخته و روی آن حساب باز کرده است، امیدوار ساخت. در این خصوص بسیار اهمیت دارد فضای کشور تحت هیچ شرایطی دوقطبی نشود. همچنان که شهادت سردار سلیمانی تبدیل به نقطه وفاق همه گروه‌های سیاسی و آحاد مردم شد، شهادت این دانشمند برجسته کشورمان نیز باید به عامل انسجام‌بخش تبدیل شود و نه آغاز انشقاق داخلی. نشان کردن انگشت اتهام به سوی گروه‌های سیاسی و مسئولان کشور و ایجاد فضای منازعه دقیقاً همان چیزی است که دشمن بیرونی منتظر است در ایران و بخصوص در چنین مقطعی روی دهد؛ بنابراین باید به شدت از این فضاسازی‌ها اجتناب نمود.

با این همه مطالبه ما از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور سر جای خود باقی است که با دقت و هوشیاری زمینه‌های این اقدام تروریستی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و خلأ‌های موجود را که موجب شهادت دانشمند برجسته کشورمان شد شناسایی کرده و از بروز اتفاقات مشابه در آینده جلوگیری به عمل آورند.

از دشمنان جز دشمنی انتظار دیگری نمی‌توان داشت، اما از دوستان و مسئولان انتظار می‌رود واکنش درخوری به این جنایت نشان داده و متوجه باشند دشمنی دشمنان این ملت هرگز پایان نخواهد گرفت. بنابراین توجه داشته باشند که راه برداشته شدن تحریم‌ها قدرتمندتر شدن ایران عزیز است، نه دست به سوی دشمنان این کشور دراز کردن و از آنان مطالبه گشایش اقتصادی داشتن. همان‌گونه که خون شهید حاج‌قاسم سلیمانی توطئه امریکایی- صهیونیستی را در منطقه خنثی کرد، خون شهید فخری‌زاده نیز خیال خام مذاکره مجدد با شیطان را نقش بر آب خواهد کرد. از مسئولان انتظار داریم راه شهید فخری‌زاده را با قدرت تمام ادامه داده و اهداف این شهید عزیز را در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت، تحقق کامل بخشند.

دشمنان هرگز نمی‌توانند منطق شهادت را درک کنند، آن‌ها خیال می‌کنند که با ترور دانشمندان ما می‌توانند سد راه ملت بزرگ ایران در رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی شوند، اما نمی‌دانند که خون شهید، شجره طیبه اسلام عزیز و انقلاب اسلامی را آبیاری می‌کند و با یک شهید ده‌ها و بلکه صدها، چون او به پا خاسته و راه او را ادامه می‌دهند. همان‌گونه که بعد از شهادت شهید شهریاری و شهید علیمحمدی و شهید احمدی‌روشن، سیل جوانانی که به رشته‌های مرتبط با فناوری هسته‌ای رو آوردند بی‌نظیر بود، امروز نیز با شهادت شهید فخری‌زاده، جریان جدیدی میان جوانان این کشور راه خواهد افتاد که نتیجه آن چیزی جز انتقام واقعی خون این شهید عزیز نخواهد بود. دشمنان ملت ایران به ویژه طراحان و عاملان این جنایت بدانند این‌گونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین آنان خللی ایجاد نکرده و آینده از آن ملت بزرگ ایران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار