کد خبر: 1029237
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تشریح مزیت‌های اجرای نسخه نویسی الکترونیک، گفت: زمانی که پزشک برای بررسی کامل پرونده الکترونیک سلامت اختصاص می‌دهد باید بیشتر باشد لذا باید وقت بیشتری صرف کند و در نتیجه درآمد او باید تعدیل شود!
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر ملک فاضلی درباره اهمیت اجرای نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیک فواید بسیار زیادی دارد، اما موانعی بر سر راه اجرای آن وجود دارد؛ این طرح عبارت است از داشتن یک پرونده پزشکی آنلاین برای بیماران و رهگیری و مطابقت آن چه که پزشک برای بیماران تجویز می‌کند و آن چه که در داروخانه‌ها به مردم تحویل داده می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از مواقع، آن چه پزشک روی نسخه کاغذی می‌نویسد به دلیل بدخطی یا مسائل دیگر با آن چه که بیمار در داروخانه تحویل می‌گیرد، متفاوت است که در نتیجه درمان بیمار دچار مشکل می‌شود.

فاضلی با بیان این که از دیگر فواید اجرای نسخه الکترونیک، تسهیل و تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و داروخانه است، تصریح کرد: اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باعث برقراری ارتباطی دقیق میان پزشکان و داروخانه‌ها با سازمان‌های بیمه گر می‌شود؛ از سایر فواید اجرای این طرح، افزایش نظارت بر پروسه درمان بیماران اعم از تشخیص به موقع، روند درمان، تجویز و تحویل دارو‌ها است یعنی نسخه الکترونیک ابزاری برای سیستم‌های نظارتی برای تسهیل امر درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که با استفاده از نسخه الکترونیک می‌توان به صورت آنلاین از تعداد بیماران و حجم دارو‌های تجویز شده مطلع شد، خاطرنشان کرد: این داده‌های آماری در سیاستگذاری‌های سیستم بهداشت و درمان کشور تأثیرگذار خواهد بود.

موانع اجرای نسخه الکترونیک چیست؟

وی با بیان این که اجرای نسخه نویسی الکترونیک با موانعی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اینترنتی در کشور ما ناقص است و به دلیل ضعف زیرساخت ها، در مناطق محروم، قابلیت اجرای همگانی ندارد و نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌های اجرایی این طرح است؛ در بسیاری از اوقات اینترنت دچار اختلال و کندی سرعت می‌شود در حالی که نمی‌توان در امور پزشکی و سلامت وقفه‌ای ایجاد کرد و تداوم خدمت رسانی نباید دچار اختلال شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موانع اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، بحث زمان بر بودن آن است؛ زمانی که پزشک برای بررسی کامل پرونده الکترونیک سلامت اختصاص می‌دهد باید بیشتر باشد، زیرا سوابق بیمار و بسیاری از مسائل دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و این امر باعث طولانی‌تر شدن زمان مورد نیاز برای هر بیمار می‌شود که این مسئله به دلیل کمبود نیروی انسانی، باعث کاهش خدمت رسانی به بیماران می‌شود؛ از سوی دیگر پزشک باید وقت بیشتری صرف کند و در نتیجه درآمد او باید تعدیل شود.

فاضلی ادامه داد: با توجه به کمبود نیرو‌های انسانی که الان داریم و تراکم جمعیت در مراکز درمانی، اجرای نسخه الکترونیک در گروی فراهم شدن زیرساخت‌های این طرح است و عدم توجه به این زیرساخت‌ها باعث ایجاد نارضایتی در کادر درمانی و مردم خواهد شد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
1
0
سلام
در هر کوچه خیابانی دستگاه های پوز وکارت خوان وجود دارد وهیچ مشکلی ندارد حالا که نوبت به پزشکان رسید مشکلات نرم افزاری وسخت افزاری داره؟
مشکل اینجاست که نگران ردیابی مالیات بر درامد و... هستند راههای گوناگونی داره تا مشکلات ان کم شود سازمانهای بیمه ای باید دست بکارشوند وهرگونه خدماتی رو منوط به استفاده از خدمات الکترونیکی بکنند البته با نرمش های اولیه تا نواقصی ان برطرف شود
مشکلات قاچاق دارو هم قطعا کم خواهد شد
سوابق دارویی هم برای پزشک معالج قابل رویت خواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار