کد خبر: 1029212
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه و پیغام به رئیس کل بانک مرکزی درباره اوراق مشارکت گفت:‌نظر شهرداری در مورد بلیت مترو، پرداخت سهم مردم، توسط دولت و شهرداری است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هم‌اندیشی شورای شهری‌ها با شهردار تهران اظهار داشت: این جلسه صبح امروز قبل از برگزاری صحن شورا به صورت مجازی بین اعضای شورای شهر و شهردار تهران و برخی از معاونان شهرداری برگزار شد.

وی افزود: طرح‌های اولویت‌محور تحقق پذیر از جمله مباحث مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی مجازی امروز شورای شهری‌ها با مدیران شهرداری بود و سه معاون شهرداری، مناف هاشمی، یزدانی و صبوری توضیحاتی ارائه کردند و قرار شد جلسات در مورد طرح‌ةا و پروژه‌های اولویت‌محور ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌همچنین بعد از برگزاری جلسه هم‌اندیشی صحن شورا به صورت ترکیبی برگزار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضوری و ۵ نفر مجازی در صحن حضور داشتند.

هاشمی گفت: یکی از دستور جلسه‌های امروز لایحه دو فوریتی برای نامگذاری خیابانی به نام شهید محسن فخری‌زاده بود که با رأی همه اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

* حجت نظری مشکوک به کرونا است

وی در ادامه گفت:‌یکی از دستور جلسه‌های امروز که پیشنهاددهنده و مبدع آن حجت نظری بود از دستور خارج شد چرا که ایشان در صحن نبودند و مجازی در صحن شورا شرکت کردند آقای نظری خودش خواست که دستور جلسه به تعویق بیفتد.

وی گفت:‌حجت نظری مشکوک به کرونا بوده است و نمی‌تواند در صحن شورا حضور یابد.

*ماجرای نامه و پیغام هاشمی به رئیس کل بانک مرکزی

وی درباره سرانجام اوراق مشارکت گفت: ۵۰ مشارکت بازپرداخت اوراق توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تهران باید انجام شود، ولی بانک مرکزی بندی به ماده تبصره مربوطه اضافه کرده که علاوه بر تضمین دولت تضمین شهرداری هم برای بازپرداخت‌ها انجام شود و این سوال مطرح است که مگر اعتبارت دولت کم شده که از شهرداری تضمین می‌خواهند.

وی گفت: اخیرا طی نامه‌ای به شریعتمداری وزیر صمت و پیغام به همتی رئیس کل بانک مرکزی، گفته‌ام این موضوع صحیح نیست و بانک‌ها بر اساس ماده ۶۶ نباید هیچ تضمینی از شهرداری بگیرند چرا که در غیر اینصورت ظلم و خطا انجام گرفته و شهرداری می‌تواند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند و بخشنامه باطل شود.

* سرانجام افزایش قیمت بلیت مترو

هاشمی درباره موضوع افزایش قیمت بلیت مترو گفت:‌در جلسه هم‌اندیشی امروز مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها رخ داده و مسافران کم شده‌اند قیمت تمام شده بلیت نیز افزایش یافته است و طبیعی بوده که اکنون که در فصل بودجه هستیم یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌به نظرم مناف هاشمی به موقع این مسأله را مطرح کرده است قیمت تمام شده بلیت دیگر مشابه قیمت قبل نیست این قیمت ۱۵ هزار تومان بوده و یک سوم را باید دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را مردم بپردازند که البته در مورد پرداخت این میزان توسط مردم باید مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: نظر مناف هاشمی این بود که سهم مردم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و منظورش گران کردن بلیت و پرداخت توسط مردم نیست.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار