کد خبر: 1029162
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
کارگروه خرید حمایتی زعفران با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و اعضای کارگروه ظهر شنبه در جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه فروش آمار و اطلاعات، محل کسب عده‌ای سودجو شده است گفت: چارچوب خرید حمایتی زعفران مشخص و روشن است. نباید اجازه دهیم تا درباره نتایج آزمایش کیفیت زعفران تحویلی کشاورز اعمال‌نظر شود؛ نتیجه آزمایش باید محرمانه باشد.

وی بیان کرد: ما در جهاد کشاورزی و تعاون روستایی، امین مردم هستیم. افراد سودجو سراغ هر مسئولی می‌روند، باید حواسمان باشد کاری نکنیم که اگر با توجه به نتیجه آزمایش زعفران نتوانستیم محصول کشاورز را بخریم به وی صدمه وارد شود.

اورانی اظهار کرد: به جز کارگروه استانی خرید حمایتی زعفران و خبره شهرستان‌ها حق نداریم به هیچ احدی نتایج را اعلام کنیم. هیچ خبره شهرستان در مرکز خرید حمایتی زعفران حق ندارد اطلاعات آزمایش‌ها را به فروشگاه‌ها اعلام کند که اگر مواردی مشاهده شد برخورد قاطع قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: بخشنامه صریح دولت اجازه تعطیلی به مراکز خدمات رسان را نمی‌دهد لذا در محدودیت‌های کرونایی فعلی مراکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌ها باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: اگر متصدی‌ای که برای تماس با کشاورزان انتخاب می‌شود فردی دلسوز باشد قطع به یقین یک‌بار تماس گرفتن و عدم پاسخ کشاورز، پایان کارش نبوده و تا حصول نتیجه پیگیر خواهد بود. بعید است نتوانیم کشاورز را با تماس در ساعات مختلف پیدا کنیم. ضمن اینکه متنی آماده شود از طریق سامانه پیامکی به کشاورزانی که برای عقد قرارداد نهایی مراجعه نکرده‌اند در فواصل زمانی مشخص ارسال و مستندسازی شود.

ایرج ناصری مقدم، رئیس سازمان تعاون روستایی گفت: هم‌اکنون خرید حمایتی زعفران در 10 مرکز خرید حمایتی در حال انجام است و تاکنون هفت هزار و 61 کیلوگرم خرید حمایتی توسط تعاون روستایی انجام شده است.

وی بیان کرد: با مراجعه اولیه کشاورز و دریافت محصول، قرارداد موقتی با وی منعقد و نمونه جهت انجام آزمایش به مرکز استان ارسال می‌شود. در صورت تأیید کیفیت محصول با کشاورز تماس گرفته می‌شود تا شخصاً به مرکز خرید حمایتی مراجعه و قرارداد نهایی را امضا نماید؛ به این صورت امکان ثبت در سامانه میسر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار