کد خبر: 1029077
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
نخستین برداشت از ترور‌های دامنه‌دار دانشمندان هسته‌ای کشورمان آن‌هم پس از ابراز امیدواری جهت آغاز مذاکرات مجدد مذاکرات هسته‌ای میان دولت و جو بایدن این است که دشمنی غرب با جامعه ایرانی که بخشی از آن در قالب ترور دانشمندان قابل رؤیت است با مذاکره و بی‌مذاکره غیرقابل تغییر است.
اميرعباس رسولي
سرویس سیاست جوان آنلاین: «ترور دانشمندان»، سیاست غیرقابل تغییر امریکا و صهیونیست‌ها در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است که در دوره‌های زمانی مختلف به‌کار گرفته شده و با آمد و شد سیاستمداران جمهوریخواه و دموکرات در کاخ سفید نیز این سیاست دچار تغییر نشده است. همان‌گونه که عوامل تروریستی با چراغ سبز دولت باراک اوباما تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشور را ترور کردند امروز و در آستانه خوشحالی زایدالوصف جماعتی در داخل کشور برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات با دولت جو بایدن یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای را مورد هدف قرار داد. شهید فخری‌زاده که دو نخست‌وزیر فعلی و پیشین اسرائیل، از او به اسم، یاد کرده بودند و ایهود اولمرت نیز علناً گفته بود فخری‌زاده، مصونیتی ندارد در حالی مورد هدف عوامل تروریستی قرار گرفته که بر اساس اسناد و شواهد از مدت‌ها قبل وی در تیررس سرویس‌های جاسوسی موساد و سیا قرار داشته است.

نخستین برداشت از ترور‌های دامنه‌دار دانشمندان هسته‌ای کشورمان آن‌هم پس از ابراز امیدواری جهت آغاز مذاکرات مجدد مذاکرات هسته‌ای میان دولت و جو بایدن این است که دشمنی غرب با جامعه ایرانی که بخشی از آن در قالب ترور دانشمندان قابل رؤیت است با مذاکره و بی‌مذاکره غیرقابل تغییر است.

سیاست امریکا با آمدن و رفتن افراد عوض نمی‌شود

محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: این فرزند برومند ملت بزرگ ایران در مقطعی به دست موساد به شهادت رسید که تحت تأثیر برخی تحرکات عناصر نادان پروژه «مذاکره و نفوذ» مجدد فعال شده است؛ شهید فخری‌زاده از اساتید شهید شهریاری بود و مسلماً شهادت او با برنامه‌ریزی‌های فراوان و طی چندین سال صورت گرفته است، سایر دانشمندان هسته‌ای نیز در دوره دولت دموکرات امریکا یکی بعد از دیگری به شهادت رسیدند.

ناظمی اردکانی افزود: امروز که در آستانه روی کار آمدن دولت جدید امریکا عوامل نفوذ در حال گرم کردن تنور مذاکره هستند، دانشمند بی‌همتایی، چون فخری‌زاده به قربانگاه برده می‌شود؛ دانشمندی که پیش‌تر توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برنامه‌ای از او نام برده شده بود و این نتیجه ناتوانی و ضعف برخی از مسئولان است؛ علاوه بر این مقام معظم رهبری هشدار‌های لازم را بار‌ها به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: این گونه شهادت‌ها مانند شهادت قهرمان بزرگ ملی، شهید سلیمانی باعث بیداری بیشتر ملت و اتحاد و همبستگی ملی می‌شود و قطعاً عاملی خواهد شد تا آن‌هایی که نسبت به دشمن هنوز خوش‌بین هستند و فکر می‌کنند با آمدن این فرد یا آن فرد در امریکا، قادر هستند از طریق سازش و مذاکره راه به جایی ببرند، به خود بیایند.

افراد جایگزین زیاد داریم

فریدون عباسی در گفتگو با میزان، با اشاره به ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت: ما پنج شهید در بحث ترور دانشمندان هسته‌ای داشتیم که دشمنان تنها توانستند حذف فیزیکی این دانشمندان را رقم بزنند. وی تصریح کرد: با این حال دشمنان نتوانستند رعب را در جامعه علمی ما با هدف دوری دانشمندان از فرآیند‌های علمی کشور رقم بزنند. دشمنان نه تنها به این هدف نرسیدند که افراد بیشتری جذب صنایع راهبردی ما در همه ابعاد مختلف شدند.

عباسی تأکید کرد: دشمنان به هیچ وجه نتوانستند با حذف فیزیکی دانشمندان ما به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. شهید بزرگوار فخری‌زاده از جمله دانشمندانی بود که علوم و دانش خود را در اختیار دیگران گذاشت و در این مسیر تدریس کرد تا نیروی انسانی کارآزموده تربیت شود. رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترور شهید «محسن فخری‌زاده» هیچ خدشه‌ای در برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد چراکه ما افراد و دانشمندان جایگزین زیادی داریم.

عباسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده چقدر می‌تواند گویای واهمه دشمن از پیشرفت‌های علمی و عقده‌گشایی شکست‌های راهبردی منطقه‌ای باشد؟ بیان داشت: دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند ما یک قدرت جهانی هستیم بنابراین دشمنان این مسئله را به زودی باور خواهند کرد و به آن اقرار خواهند داشت.

فعالیت هسته‌ای متوقف نمی‌شود

مهدی چمران نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی، گفت: این ترور تأثیری در فعالیت‌های هسته‌ای ما نخواهد گذاشت به دلیل آنکه دانشمندان هسته‌ای ما فقط یک یا دو نفر نیستند به همین جهت فعالیت هسته‌ای ایران سامان یافته است و مسیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: امریکا و رژیم صهونیستی تلاش می‌کنند پیشرفت‌های هسته‌ای ما را متوقف کنند بنابراین هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند و این ترور، چندمین ترور دانشمندان هسته‌ای ما محسوب می‌شود.

به گزارش مهر نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با تأکید براینکه بدون شک موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران در تمامی حوزه‌ها با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: علوم هسته‌ای ما بعد از برجام کند شد و این نشان‌دهنده آن است که دشمنان فقط می‌خواهند علوم هسته‌ای ما متوقف شود و ایرانِ عقب‌مانده‌ای داشته باشیم؛ ترور دانشمندان ما سخت است و درماندگی دشمنان را می‌رساند، اما بیش از همه تعجب ما را وامی‌دارد که چرا با این حال بعضی در داخل به امریکا و رئیس‌جمهور متخب آن [بایدن]خوش‌بین هستند!

وی تصریح کرد: استکبار فقط می‌خواهد اسرائیل در خاورمیانه باشد و نه تنها از انرژی هسته‌ای بلکه از بمب‌های فراوان هم برخوردار باشد البته باید به این نکته اذعان داشت که قدرت موشکی ما به قدری بالاست که می‌تواند اسرائیل را به توبره بکشد؛ رژیم صهونیستی از امروز به بعد باید منتظر انتقام سخت ایران بماند.

خواب را بر اسرائیل حرام می‌کنیم

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در مطلبی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده در آبسرد دماوند نوشت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده بی پاسخ نخواهد ماند. خواب را بر سران خون‌آشام صهیونیسم حرام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد:‌ای کاش سیاسیون و کاسبکاران مذاکره هم به اندازه دشمنان بر اهمیت مسیر شهید فخری‌زاده در تأمین و تضمین منافع ملی و حیاتی ملت واقف بودند و خطر نفوذ را جدی می‌دانستند.

مذاکره با امریکا ساده‌اندیشی است

همچنین زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور کوردلانه شهید فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: ترور دانشمند هسته‌ای دکتر فخری‌زاده بار دیگر زبونی و هراس دشمنان قسم‌خورده ایران را به تصویر کشید.

وی افزود: دکتر فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بود که در مسیر نوآوری در صنعت دفاعی ما پیشرو و از مدیران صنعت دفاعی ما بودند به جرم تلاش در مسیر علمی و قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران ترور شدند. الهیان ضمن تأکید بر این جمله که این نوع حرکت‌ها نشان‌دهنده اوج ذلت دشمنان نظام است، تصریح کرد: برای افکار عمومی جهان اوج خصومت و خباثت دشمنان جمهوری اسلامی ایران آشکار شد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه این ترور پیام‌هایی برای غربگرایان در کشور داشت، اضافه کرد: خوش‌بینی مذاکره با امریکا و بازگشت به برجام و برجام‌های دیگر، خام‌اندیشی و ساده‌اندیشی نسبت به دشمنان نظام است که نتایج و ثمرات آن را بار‌ها مشاهده کردیم.

وی گفت: امروز جریان غربگرای اصلاح‌طلب به دنبال مذاکره با کسانی است که تجربه ملت ایران بار‌ها و بار‌ها از آن‌ها جز ترور و تحریم مشاهده نکرده که آخرین آن ترور شهید سردار سلیمانی بود؛ ترور شهید فخری‌زاده نشان از این دارد که مذاکره با امریکا بازگشت به برجام ساده‌اندیشی و خیال خام است و نتیجه و ثمره‌ای جز ترور و تحریم‌های بیشتر و مجدد ندارد.

الهیان از دولت دوازدهم خواست تا دیپلماسی انفعال و ترس و ذلت بیرون آمده و به دنبال حرکت‌های مقتدرانه و دفاع از حقوق ملت ایران باشد. الهیان تأکید کرد هوشمندی بیشتری از وزارت اطلاعات انتظار است که قبل از این نوع ترور‌ها پیش‌بینی لازم را داشته باشند و با هوشمندی اجازه تکرار این اقدامات توسط عاملان ترور را ندهند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس افزود: امریکا امروز به عنوان تروریست دولتی در منطقه حضور دارند و این نوع اقدامات نشان از ضعف و شکست آن‌ها در منطقه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار