کد خبر: 1029053
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

المان های موثر بر طراحی باغ ویلا

رپورتاژ آگهی/ باغ ویلاها نوعی از سکونتگاه های محبوب در میان مردم ایران هستند؛ چرا که تقریبا هر کسی به زندگی کردن در یک محیط باز با طبیعت چشم گیر، سکوت دوست داشتنی و فضای بزرگ، علاقه مند خواهد بود. با وجود این که ویلاها به طور کلی بسیار دوست داشتنی هستند، اما این طراحی آن ها است که می تواند وقت گذراندن در آن ها را به یاد ماندنی تر و لذت بخش تر کند.  

به طور قطع می توان گفت که نحوه طراحی و چیدمان یک باغ ویلا، قادر است طیف گسترده ای از احساسات را به ساکنانش القا کند. یک سکونتگاه در صورتی که به صورت مدرن طراحی شده باشد می تواند به افرادی که در آن زندگی می کنند، یک حس تازگی و به روز بودن بدهد؛ در صورتی که یک مکان به حالت سنتی ساخته شده باشد، احساس صمیمیت و گرمی را منتقل می کند.

افرادی که صاحب باغ ویلا هستند همیشه به ظاهر باغ ویلا توجه کرده و دلشان می خواهد که یک ویلای زیبا داشته باشند. آپارتمان ها به دلیل محدودیت هایی که در شهرها وجود دارد نمی توانند به دلخواه صاحبانشان طراحی شوند. همچنین بسیاری از خانه های آپارتمانی هیچ فضای روباز و سرسبزی ندارند؛ به همین دلیل زندگی کردن در شهر برای افرادی که به طبیعت علاقه مند هستند، لذت بخش نیست.

با تمام این تفاسیر متوجه شده اید که نحوه طراحی باغ ویلا چه میزان مهم است. در ادامه این مطلب چند مورد از المان هایی که تاثیر زیادی بر جلوه باغ ویلاها می گذارند، نام برده شده اند.

گل و گیاه

به طور کلی گیاهان یکی از المان های طبیعی هستند که به فضای باز باغ ویلا منظره ای جذاب و هوای مطبوع هدیه می دهند. بهتر است گل ها و گیاهانی را که می خواهید بکارید، مورد علاقه شما باشند. پر شدن فضای اطراف ویلایتان با بوی گل هایی که دوست دارید، آرامش و لذتی بی مثل و مانند را برای شما به ارمغان می آورد.

اگر باغچه کوچکی دارید، بهتر است از گل های کوچک با رنگ های مختلف و جذاب استفاده کنید؛ این کار باعث می شود تا باغچه شما روح تازه ای به خود بگیرد. در صورتی که باغ اطراف ویلایتان وسیع است، بهتر است از گیاهان و درختان بزرگ تر و بلند استفاده کنید؛ این کار به سرسبزتر شدن باغ کمک زیادی می کند. درختان بلند همچنین می توانند جلوی تابش بیش از حد خورشید را گرفته و به عنوان یک وسیله برای آویزان کردن چراغ ها و صندلی آویز، به کار برده شوند.

در صورتی که می خواهید از گیاهان گل دار استفاده کنید بهتر است گیاهان چهار فصل را مد نظر قرار دهید، چرا که این گیاهان در تمام طول سال، یک جلوه دوست داشتنی را برای شما به ارمغان می آورند.

سنگ فرش

رنگ و طرح سنگ فرش ها نقش پررنگی در زیبایی محیط ایفا می کند. در صورتی از دو نوع سنگ فرش با رنگ های متفاوت استفاده می کنید، بهتر است رنگ های آن ها با هم همخوانی داشته باشند. برای مثال سنگ فرش های مشکی و خاکستری و یا سنگ فرش های سیاه و سفید می توانند به خوبی کنار هم ظاهر شوند. مدل سنگ فرش ها باید با دکوراسیون داخلی و خارجی باغ ویلا هماهنگی داشته باشد.

امکانات تفریحی

اگر می خواهید از حضورتان در باغ ویلا، حداکثر لذت را ببرید، می توانید به قرار دادن امکانات و وسایل های تفریحی در آن فکر کنید. امکاناتی مانند استخر، آلاچیق، باربیکیو، میز پینگ پنگ و ... می توانند تاثیر فوق العاده ای در بهتر شدن محوطه داشته باشند. تقریبا همه دلشان می خواهد در جایی وقت بگذرانند، که امکان خوش گذرانی در آن وجود داشته باشد. در صورتی که شما در خانواده تان کودکان خردسال دارید، بهتر است در قسمت ها فضای باز باغ ویلا، وسیله های بازی نصب کنید. قرار دادن تاب و سرسره های کوچک باغ را به محوطه مورد علاقه کودکان تبدیل می کند.

شخصی سازی

این روش، روشی است که بسیاری از افراد برای محیط زندگی شان در نظر می گیرند؛ شخصی سازی به معنی مطابقت دادن محیط زندگی خود با سبک زندگی شما است. برای انجام این کار شما باید علاقه مندی های خودتان را شناخته و با آن ها محل زندگی و یا اقامت خود را تزئین کنید. در صورتی که شما از ورزش کردن لذت می برید، می توانید در فضای خارجی باغ ویلا، لوازم ورزشی قرار دهید و لذت ورزش کردن در فضای باز را تجربه کنید. اگر طرفدار پر و پا قرص هنر هستید، می توانید تابلوهای نقاشی و تصاویر هنری بر روی دیوارها نصب کنید؛ در صورتی که فضای اطراف باغ ویلا به اندازه کافی بزرگ است می توانید چند مجسمه در ابعاد مختلف و به صورت موازی با یکدیگر در آن قرار دهید.

ملکبین

مشاورین حرفه ای املاک ملکبین با بیش از 20 سال تجربه موفق در زمینه خرید باغ ویلا در کردزار، تیسفون، بکه و سایر مناطق غرب تهران، قادر خواهند بود تا شما را در این عمل به بهترین شکل ممکن راهنمایی کرده و باغ ویلای مورد نظرتان را به مناسب ترین قیمت، برای شما خریداری کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار