کد خبر: 1029044
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
با امضای تفاهم‌نامه‌ی مشترک صورت گرفت
تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسهیل و تأمین زمین در پهنه‌های حاشیه شمال و شرق مشهد به جهت احداث واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت میان شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، استانداری و کمیته امداد امضا شد.

این تفاهم‌نامه با حضور محمدرضا کلائی شهردار مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی و مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

طی این تفاهم‌نامه اهدافی ازجمله تسهیل و تأمین زمین به جهت احداث واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت، رشد و پرورش ظرفیت‌های تولید و اشتغال محلی محرومان، فراهم کردن فضای اشتغال‌زایی و حمایت از ایده‌های کسب‌وکارهای خرد و خانگی، تأمین مسکن ارزان‌قیمت و بهبود کیفیت اسکان در مناطق کم برخوردار مشهد دنبال می‌شود.

همچنین طبق این تفاهم‌نامه شهرداری مشهد متعهد شده است تا در زمینه شناسایی افراد متقاضی، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ارائه لایحه بخشودگی به شورای شهر در زمینه بدهی کمیته امداد به شهرداری اقدام کند، آستان قدس رضوی نیز با تقبل واگذاری دو هکتار از اراضی شهرک شهید باهنر به ارزش تقریبی هزار میلیارد تومان به منظور ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت بدون دریافت حق تقدیمی و در قالب قرارداد استیجاری عرصه و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با هدف ساخت 1000 واحد مسکونی ویژه افراد مستضعف به این تفاهم‌نامه ورود کرده است.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد گفت: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی طی چهار دهه گذشته از سوی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شهر برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری وجود داشته است و امید داریم با پشتیبانی استانداری و کمک دیگر نهادها این هم‌افزایی و همکاری ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: شهرداری برای مالکان برنامه‌ریزی کرده ولی برای مستأجران با مشکل مواجه است که خوشبختانه رویکرد کمیته امداد، توجه بیشتر به مستأجران است و از همین رو خلأهای اجتماعی بر اساس این رویکرد پوشش داده خواهد شد.

کلائی با اشاره به اینکه که شهرک‌های شهیدان رجایی و باهنر به عنوان چشم حاشیه شهر مشهد شناخته می‌شود، اظهار کرد: این منطقه همه مؤلفه‌های حاشیه‌نشینی نظیر کالبدی، اجتماعی، امنیتی را دارد.

صادق معتمدیان، استاندار استان خراسان رضوی گفت: طی این تفاهم‌نامه و با آغاز عملیات عمرانی احداث 1000 واحد مسکونی در حاشیه مشهد شاهد همکاری صمیمانه‌ بین شهرداری مشهد و کمیته امداد خواهیم بود.

وی به ساخت 10 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم و روستایی در سال 98 توسط کمیته امداد اشاره کرد و افزود: امسال، طرح احداث 6 هزار واحد مسکونی در مناطق کم‌ برخوردار شهری را آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانیم با کمک‌های بلاعوض و تخصیص وام‌های کم‌بهره و قرض‌الحسنه سرعت اجرای پروژه را افزایش دهیم.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه حاشیه‌نشینی به لحاظ مسائل امنیتی، بستری مناسب برای ارتکاب جرائم است، گفت: عقد این تفاهم‌نامه حرکت ارزشمندی است که با مسائل امنیت ملی گره خورده و امیدواریم با کمک همه مسئولان استان و آستان قدس رضوی شاهد تحول اساسی در مناطق حاشیه‌نشین به ویژه در شهرک‌های شهیدان رجایی و باهنر باشیم.

گفتنی است، پیش از این نیز شهرداری مشهد با همکاری آستان قدس رضوی برای احداث 6 هزار واحد مسکونی و بزرگ‌ترین بوستان موضوعی شرق مشهد به وسعت 70 هکتار، در جهت گسترش و بهبود فضای رفاهی-تفریحی حاشیه مشهد و همچنین احداث خیابان شریانی جنوب محور خیابان حر با هدف کاهش ترافیک شهرک شهید رجایی برای رفع محرومیت از حاشیه شهر مشهد اقدام کرده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار