کد خبر: 1028993
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
رئیس اتاق بازرگانی ایران در بازدید از اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران ، ضمن بازدید از اتاق بازرگانی اصفهان ، با رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان دیدار و گفتگو کرد. انتقال تجربه های موفق اتاق اصفهان به سایر اتاق های بازرگانی، استفاده حداکثری اتاق بازرگانی از فرصت برنامه هفتم توسعه و اعمال شاخص های توسعه پایدار در این برنامه ، از جمله محورهای اصلی این گفتگو بود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان  در این ملاقات  غلامحسین شافعی،  رئیس اتاق بازرگانی ایران  ضمن تشکر  از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و ابراز خرسندی  از  این بازدید ، گفت: اگرچه با شناخت  قبلی به استان اصفهان سفر کرده ام، اما تحولات جدید و اتفاقات تازه  در اصفهان ،قابل لمس و مشهود است.

شافعی در خصوص توسعه کشورگفت:  تمرکز قدرت در مرکز بلای جان توسعه پایدار کشوراست. وی تصریح کرد: لازم است برنامه های توسعه  منطقه ای برای قرار گرفتن در برنامه های کلی کشور تدوین شده و در  سطح ملی در نظر گرفته  شوند.

وی با اشاره به  فرصت مناسبی که برای اتاق های بازرگانی در خصوص  تدوین برنامه هفتم توسعه فراهم است، تاکید کرد:برنامه هفتم توسعه  یک فرصت طلایی برای  اتاق های بازرگانی است که تلاش کنند شاخص های توسعه پایدار را در  این برنامه ، اعمال کنند. وی  اضافه کرد: مطالعات عمیقی دراین زمینه در اتاق  بازرگانی ایران  انجام شده  و سعی بر آنست از  دو گروه از کشورهای فدراتیو و توسعه  یافته الگو برداری شود.

تقدیر از نگاه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان به موضوع مسئولیت اجتماعی

رئیس اتاق بازرگانی ایران  توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی را از ارکان مهم اتاق بازرگانی خواند و اظهار کرد: نگاه اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان نگاه ویژه ای  است که لازم است  دیگراتاق های بازرگانی کشور نیزتوجه بیشتری به آن داشته باشند .اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص  ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بسیار ارزنده است .

انتقال تجربه موفق اتاق بازرگانی اصفهان به اتاق های دیگر استان ها با هدف تربیت افراد متخصص

رئیس اتاق بازرگانی ایران دربخش پایانی صحبت های خود  از توجه ویژه اتاق بازرگانی اصفهان به جوانان و همچنین بانوان  قدردانی کرد و گفت:  رسالت اتاق بازرگانی، صرفا خدمت به اعضا نیست؛  اتاق نسبت به جامعه مسئولیت های بسیار مهمی دارد؛ این مسئولیت در این  خلاصه می شود که  چگونه جوانان را برای آینده کشور آماده کنیم.

 وی  از  نتایج خوب بدست آمده  از ایجاد مرکز شتاب دهنده صادرات در اتاق اصفهان استقبال و تاکید کرد: دانش اتاق بازرگانی  اصفهان در زمینه نتایج  کارهای انجام شده  به ویژه  اقدام ارزشمند اتاق در خصوص ایجاد مرکز شتاب دهنده صادرات  به اتاق های بازرگانی استان های دیگر، منتقل شود. شافعی تاکید کرد: این کار باید با هدف تربیت افراد متخصص صورت گیرد چرا که  انتقال دانش و تربیت نسل در این زمینه، عواید  بزرگی برای اتاق های کل کشور به دنبال  خواهد داشت.

شاخص های نو و اتفاقات تازه در اتاق بازرگانی اصفهان

همچنین  مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  ضمن اشاره به  شعار اتاق اصفهان دردوره نهم  فعالیت ، مبنی براینکه اتاق شاخص و اتفاق تازه می خواهد،  گفت: در سالهای گذشته و پس از بحران بوجود آمده در قاره اروپا، پارادایم و رویکرد اتاق های بازرگانی تغییر کرد و  تبدیل اتاق نسل اول و دوم به اتاق نسل سوم  با هدف تمرکز بیشتربر SME ها ( بنگاه های کوچک و متوسط ) در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این توجه به مسئولیت اجتماعی نیز در کانون  اقدامات اتاق های بازرگانی قرار گرفت.

وی در ادامه  تصریح کرد: یکی از برنامه های کلیدی و راهبردی اتاق، ایجاد مرکز شتاب دهنده صادرات بوده که تیم های آموزش دیده اولین  صادرات خود را انجام داده اند.همچنین  تشکیل سرای نوآوری با هدف تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه  از دیگر اتفاقات تازه در اتاق بازرگانی اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  ضمن تاکید بر این نکته که دسترسی به  اهداف تازه اتاق  با ایجاد زیرساخت های توسعه امکان پذیر است ، توضیح داد: اتاق بازرگانی اقدام ارزشمندی در راستای  ساخت و بهره برداری از نمایشگاه بین المللی اصفهان انجام داد و این نمایشگاه در آبان ماه افتتاح شد. ایجاد کارگو ترمینال  فرودگاه شهید بهشتی  نیز در دستور کار قرار گرفت و به بهره برداری رسید.

گلشیرازی درادامه از اقدامات انجام شده در زمینه  سند چشم انداز اصفهان یاد کرد و افزود:  ثبت برند شهری  اصفهان و  تشکیل مثلث طلایی گردشگری سه استان اصفهان ، یزد و فارس و همکاری با بنیاد نصف جهان  در جهت توسعه  استان از جمله کارهای صورت گرفته در این زمینه است.ایجاد دفاتر تجاری و آمادگی بیشتر برای  استفاده بهینه از حضور هیئت های تجاری در اصفهان  نیز از برنامه های  خدمات رسانی  در سطح بین المللی  است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر