کد خبر: 1028852
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
شبکه المیادین در گزارشی از احتمال اعدام دو شاهزاده برجسته سعودی به دست ولیعهد سعودی، قبل از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا پرده برداشت و به تحرکات بن سلمان در این زمینه اشاره کرد.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه المیادین در مطلبی با عنوان «آیا بن سلمان، دو شاهزاده یعنی «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن نایف» را اعدام می‌کند؟»، آورده است: «محمود رفعت» از وکلای بین المللی به نقل از یک منبع قابل اعتماد از تحرکات جدید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد و اینکه ولیعهد سعودی به دنبال اعدام این دو است.

 

المیادین گزارش داد: رفعت به نقل از این منبع اعلام کرده است که احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف به زندانی در صحرا منتقل شده اند.

محمود رفعت تاکید کرد: به احتمال زیاد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی این دو شاهزاده را به عنوان گامی پیشدستانه در برابر جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا اعدام خواهد کرد تا جایگزنی برای محمد بن سلمان وجود نداشته باشد. متأسفانه کوته نگری در همه امور حاکم است.

المیادین گزارش داد: انتقال این دو شاهزاده به زندانی در صحراء همزمان با اقدام مقامات سعودی برای ارجاع «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی به دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم رخ می‌دهد.

این رسانه لبنانی آورده است: محمد بن نایف ۶۱ ساله و احمد بن عبدالعزیز ۷۸ ساله از رقبای احتمالی محمد بن سلمان برای تصاحب تاج و تخت پادشاهی سعودی، در مارس گذشته در جریان اقدامات سرکوبگرانه ولیعهد سعودی علیه شاهزادگان سعودی، بازداشت شده اند. اندکی پس از بازداشت گزارش‌هایی درباره اینکه آنها به اتهام براندازی محمد بن سلمان قبل از تکیه زدن بر تخت پادشاهی عربستان بازداشت شده اند، مخابره شد.

المیادین نوشت: تاکنون اتهامی به این دو شاهزاده وارده نشده است و جزئیات اندکی درباره مکان بازداشت و شرایطی که در سر می‌برند به بیرون درز کرده است. این در حالی است که وکلای بن نایف درباره سلامتی شاهزاده محمد بن نایف ابراز نگرانی کرده اند.

این رسانه لبنانی گزارش داد: ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان چندی قبل به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا و «کاملا هریس» معاونش به مناسبت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند؛ اما مجله «فارین پالیسی» فاش کرد که محمد بن سلمان به شدت به انتخاب مجدد دونالد ترامپ دلخوش کرد و موافقت خود را با تصمیم محمد بن زائد همتای اماراتی در عادی سازی روابط با تل آویو، اعلام کرد و با آمدن جو بایدن، ریاض که احساسات جهان اسلام را جریحه دار کرده است، بیش از قبل منزوی خواهد شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار