کد خبر: 1028843
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: کاغذبازی مدیران سامانه بازارگاه برای تائید عرضه نهاده‌های دامی در بازار تمامی حلقه‌های تامین تا مصرف نهاده‌های دامی را متضرر کرده است.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، حمید رضا روحی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شرایطی که بازار معطل عرضه نهاده‌های دامی است شدت بروکراسی در سامانه بازارگاه برای توزیع این کالا‌ها از یک سو به تشدید بر هم خوردن نظم بازار نهاده‌های دامی به دلیل عدم عرضه دامن می‌زند و از سوی دیگر هزینه‌های واردکنندگان را افزایش می‌دهد.
وی افزود: در حالی که مرغداران و دامداران برای تامین خوراک دام خود معطل هستند؛ میسر نشدن امکان توزیع به موقع نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه از سوی مدیران مربوطه موجب شده است تا واردکنندگان و صنایعی که نهاده‌های دام و طیور مواد اولیه آن‌ها محسوب می‌شود، متضرر شوند.
این فعال اقتصادی ادامه داد: واردات کالا‌های اساسی به کشور با توجه به شرایط تحریم اقتصادی؛ سخت و هزینه بر است، اما فعالان اقتصادی با پذیرفتن تمامی ریسک‌ها در این مسیر وارد شده و محموله‌ها را به بنادر و گمرکات کشور رسانده اند، اما به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها و طولانی بودن فرآیند کاغذبازی میان مدیران سامانه بازارگاه امکان توزیع این کالا‌ها در بازار وجود ندارد.
روحی تصریح کرد: واردکنندگان زمانی که محموله‌های نهاده‌های دامی را به بنادر و گمرکات می‌رسانند برای اینکه امکان عرضه در سامانه بازارگاه را داشته باشند باید از مدیران مرتبط با سامانه بازارگاه تائید اولیه را دریافت کنند، اما گاهی اوقات مدت زمان برای اخذ این تائیدیه به یک هفته نیز می‌رسد که این مساله به کمبود نهاده‌های دامی در بازار دامن می‌زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار